överexalterad och god mat

 
Tralalalaaa för idag är det torsdag och det betyder julfika här på jobbet om några timmar. Hm, jag kanske är lite överexalterad men jag älskar ju fika och att få fixa och dona för människor jag bryr mig om. Som igår, då fick jag umgås med människor jag bryr mig om och det är Eriks familj. De har haft en tradition att varje år besöka ett nytt julbord. Jag har varit med 3 gånger och de gångerna har varit på Långholmen, Bockholmen och igår då på Såstaholm. Långholmen kommer jag inte ihåg jättemycket ifrån för det var den dagen jag svimmade på morgonen och inte mådde så bra, men det var bra mat i varje fall. Maten på Bockholmen förra året var väl okej men efterrättsbordet slog allt med hästlängder, jisses vad bra det var. Igår så var allting väldigt gott, dock var det svårt att glömma det gotta från Bockholmen så vi var lite kräsna när det kom till Såstas efterrätter.. Men gott var det och mätta och belåtna åkte vi därifrån vid 10 tiden. Det var väldigt svårt att få bra bilder men jag gjorde mitt bästa :) Imorgon ska vi fira lite jul med släkten på pappas sida på Amaranten (som pappa är delägare i) så det blir ännu mer god mat denna vecka, mumsmums.
 
Allt det goda väger upp det onda som rör sig i kroppen, och det är väldigt skönt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0