121103 + 121104

/BIlder från i fredags då vi firade farmors 82 årsdag/
 
Jag tog en bloggledigdag igår, så jag tänkte berätta för er vad vi gjorde. Vi gick upp ganska tidigt och åt en mysig frukost, sedan gjorde vi oss iordning och åkte till mamma och pappa för att hämta lite saker som jag och mamma handlat i fredags. Jag hittade äntligen ett glöggset, som jag letat kan jag meddela. Hela förra julen letade jag som en toka efter det perfekta glöggsetet (jag är lite kräsen) men hittade det inte. Jag är rätt traditionell av mig och i min familj har vi alltid haft ett glöggset så det är bara så att jag också "måste" ha ett. Men nu har jag hittat det och när även Erik tyckte om det så var glädjen total. Jag har redan börjat handla julklappar och saker inför julen, men det får ni se sen när vi flyttat för igår så packade vi ner dem sakerna och de julklappar som kommit hem (Jag har beställt allt från nätet). När vi hämtat alla dem grejerna så åkte vi till centrum och shoppade i 3 timmar. Jag kom hem med ett par riktigt sköna och bra vinterskor, en fleece, ett par nya byxor och 2 tröjor. Jag tänkte ta bilder på allt senare. Erik kom hem med en massa fina kläder han med och vi förlustade oss även inne på Kahls, vi älskar att handla te där inne och framförallt bara att få dofta på alla olika sorter som finns. Jag var ju orolig över att jag skulle må riktigt dåligt efter den här shoppingturen men vi hade med oss min "dra-maten" och la ner jackorna och kassar i den, det är ett riktigt bra sätt att undvika smärta i armar och orken håller sig intakt. I början tänkte jag att det kanske är konstigt att ett ungt par går runt med en dra-maten men jag orkar inte tänka så längre, jag har ju min anledning till det och det spelar ingen roll vad andra tänker och tycker, om jag mår bättre av det så ska min dra-maten hänga med, så är det bara. Vid 1-tiden kom vi hem och kånkade upp alla kassar och sedan gjorde vi lunch. Jag började städa och plocka lite innan mamma kom och vi gick ut på promenad, under tiden så fixade Erik lite här hemma, packade lite och så. Flytten närmar sig med stormsteg och den "laid-back"känslan jag kände för någon vecka sedan är som bortblåst, nu är det verkligen inte lång tid kvar mina vänner. Och därav så ska vi till Ikea idag och titta på lite saker, vi ska kolla vilka garderober vi kan tänka oss, bokhyllor och lite annat så att vi sedan kan speja på blocket för att få det lite billigare. Nu börjar det röra sig inne i sovrummet, så det är nog dags att börja laga lite frukost till min älskling. Juste, fredagens firande av farmor var supermysigt och maten var så himla himla god. Min dessert var farligt god och mammas flygande jakob, ja den är så fantastiskt mumsig. Jag bakade även bröd till julen och det är nog det godaste bröd jag gjort... Så ni kan ju tänka er middagen efter alla mina lovord här. Farmor var jättenöjd med hela dagen (pappa och farbror hade firat henne ute på farbrors landställe) och hon fick så fina presenter så, massa fina blommor och en hel drös med triss-lotter, så nu borde hon vinna någonting kan vi tycka :).
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0