En ny flik i receptpärmen

 
Jag har suttit och gått igenom de tidningar jag har (hittills) med julrecept och sådant som jag vill hinna med att baka under decembermånad, haha, jag har till och med dragit ut så många recept från nätet att jag var tvungen att skapa en ny flik i vår receptpärm då "bak"fliken blev för tjock. Så nu har vi en "julbak och mat"flik som är rätt smockad redan nu. Men det är ju bara så underbart tycker jag. Vi har en tradition i familjen att göra brunkål några veckor innan julafton. Vi samlades alltid med farmor, farfar och min farbrorsfamilj hemma hos farmor och farfar när vi var små och hackade vitkål, skalade äpplen och rörde i grytorna, smakade av och hade en härlig julstämning och så åt vi alltid en smaskig middag efteråt och smakade på den nygjorda brunkålen. Det är verkligen varma och kärleksfulla minnen jag har från dessa stunder och så blir det självklart även i år och i år så infaller denna tradition den 16 december. Igår på min och mammas kvällspromenad så gick vi igenom vad vi kan tänkas ha på fikabordet denna dag, vi dricker ju självklart glögg och vi brukar då även ha pepparkakor och lite olika ostar till, så jag tänker mig att lite små chokladtryfflar, choklad och kolafudge (som gick åt som smör i solsken förra julen, jag var till och med "tvungen" att göra dem två gånger) osv kan passa till detta. Gud så jag längtar ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0