Julklappar för far och morföräldrar

 
Här kommer kollaget som jag lovade med lite klapptips till kära mormor, morfar, farmor och farfar. Jag tänkte lite lite olika när jag gjorde det här, lite praktiskt, lite gulligt och lite "old days". Det praktiska och som jag tror många äldre behöver (inklusive oss med fibro, reumatism osv) är konservöppnaren, tetrapacköppnaren och sen finns det ju flertalet andra sådana här hjälpmedel, hjälper ett par svaga och värkande händer. Ramen tänkte jag lite så att när jag var liten så fick alltid mina mor och farföräldrar skolfoton på mig och min bror, det var ett stående tema i våra klappar, dessa hängde de stolt upp i hemmen, så det kanske kan vara någonting? Eller en fin bild på er tillsammans bara, det vet jag att min farmor iallafall uppskattar.  För några veckor sedan nämnde hon även  att hon önskar sig ett presentkort på frans-/ och ögonbrynfärgning på Lugnett (förra året fick hon presentkort på ansiktsbehandling) så sådant är också någonting man kan tänka på, lite otippat kanske men jag tycker det var jättemysigt att få ge det till henne förra året och gud så nöjd hon var. Här är lite direktlänkar:
Förklädet (som även jag skulle kunna tänka mig att bära, så man slipper den mjöliga magen vid bakning :)), Kakburken, Nostalgispelet, Ramen, Tetrapacköppnaren, Konservöppnaren, Vattenkanna, Kakstämpel, Broderiboken.
 
Hoppas ni får lite inspiration till klapparna ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0