magkatarr och sömn-/sovtips

 
Usch. Igår fick jag ytterligare en naprapatbehandling för min hemska nacke och inte ens igår fick han loss det som gör mest ont. Så igår när jag kom hem så satte jag mig i soffan, tände ljus och drack te med "Jul med Ernst" framför mig på datorn. Jag har åkt på en mindre rolig magkatarr pga flytten och allt så mår lite halv bra just nu men jag vet ju varför och jag äter magtabletter som underlättar lite för mig. Idag är det sista dagen inför flytten och ja, det är minst sagt mycket att komma ihåg, hålla reda på och tänka på. I eftermiddag så ska jag på möte på gymet och efter det kommer det ett äldre par och köper en bokhylla av oss, sen är det bara att köra på. Undrar hur mycket sömn det kommer att bli i natt. Vet att jag kommer ha tusenmiljonersaker i huvudet när jag lägger mig ikväll och jag gillar inte den känslan, då slår fibrooron till och ja, då kan jag ligga och vrida och vända mig hur länge som helst. Jag läser alltid innan jag ska sova, på så sätt så sållar jag och min hjärna på saker från dagens intryck och jag somnar som en liten prinsessa. Jag har lärt mig att man ska vara ifrån exempelvis datorer, tvapparater och mobiler 45 min innan sänggående/innan man somnar, detta för att hjärnan ska få sig en liten vila från alla syn-/sinnesintryck man får från dessa. Så om ni upplever att ni sover dåligt eller har svårt att somna, så prova att stänga av tvn och lägga ifrån er datorer och mobiler 45 min innan ni vet att ni ska gå och lägga er, alternativt att ni ligger och läser tills ni känner att ni inte kan fokusera på texten eller att ögonen håller på att slå igen och lägg ifrån er boken och släck lampan direkt då. Ha aldrig mobilen bredvid dig på nattduksbordet, oavsett om du använder det som väckarklocka, lägg den hellre på en liten pall en bit ifrån dig som du inte når från sängen, det är allt för lätt att frestas när den ligger bredvid dig och att "bara titta Twitter en snabbis" efter lässtunden, detta förstör allting. För mig är sovritualer A och O för att få en jämn och lugn nattssömn. Hur ser era sovvanor ut?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0