121005 - Perfekt start på helgen

/Bilder från Kanelbullensdagfikat vi hade på kontoret igår/
 
Så, idag är det fredag mina vänner och nu när jag skrev det så fylldes jag av ett litet rus. Nu sitter jag på kontoret och ska läsa på lite om mitt nya projekt (eller min bebis som jag och pappa säger) som jag ska börja jobba med. När jag går hem efter lunchen så väntar det bakning hemma, alltså som jag längtat. Jag har i princip inte kunnat fokusera på någonting annat än att jag ska baka idag denna vecka? Jag undrar om det är så bra, låter ju mer sjukligt. Nåväl, idag får jag äntligen använda min kreativa sida och äntligen får jag lite avkoppling, eftersom det är det bakningen ger mig. Jag ska även förebreda en grej som hör till min överraskning till Erik, som jag nämnde i förra inlägget, det är första gången jag ska göra den där grejen så det ska bli riktigt spännande att se hur det går. Men med min envishet så går det nog kanoners. Efter det så blir det till att baka cupcakes, det är också första gången jag gör det och det ska bli så roligt! Sist jag gjorde muffins (till min födelsedag) så gick det jättebra och de blev riktigt smaskiga, så jag hoppas att den "magin" även tillsätts i dessa skapelser jag ska göra. Med kärlek, noggrannhet och jävlar anamma så går allt. Ikväll ska vi som sagt fira Erik och vi ska bjuda på snittar, vin, ost och kex och sedan cupcakes. Jag tänkte göra ett inlägg sen med alla snittar och allt så ni kan få ta del av dem, mumma är det.
 
I helgen så väntas inte så mycket mer än överraskning i morgonbitti då, en långpromenad med mamma och sedan städning och tvätt. På söndag har vi visning av lägenheten så det ska putsas och putsas. Vi gjorde dock en hel del av finliret i måndags då innan förhandsvisningen, men det finns alltid någonting att göra. När det är visning på söndag så ska vi gå till mamma, pappa och Johan och fira Erik med min familj, funderar på att göra ytterligare en sats cupcakes tills dess, får se om jag orkar och hinner. Åh vad denna helg börjar perfekt! Vad ska ni göra idag och i helgen mina fina?
 
Måste säga att jag har förskonats rätt så mycket från värk och så vidare (peppar peppar ta i trä) den senaste veckan, vilket är jätteskönt. Får se hur jag mår efter denna helg bara. Men jag brukar tänka att "det är ju för en god sak".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0