121022 - Älskar måndagar + hemligabaket

 
God måndagsförmiddag på er! Jag älskar måndagar, man har en helt ny vecka framförsig med en massa saker som ska göras och hinnas med. Idag är en sådan måndag för mig, jag tog min ledigadag idag då jag har ett möte kl 11 och sedan ett till möte kl 3 inne i stan med Erik, bankmöte angående lägenheten osv. så jag ska nu dricka upp mitt kaffe och sedan börja göra mig i ordning. Dock har mina ben inte varit snälla mot mig de senaste dagarna, har haft jätteont och ja, det underlättar att sitta ner men när jag ska resa mig upp så skriker knäna, annars så är jag hyfsad i kroppen.
 
När jag var hos Mia i torsdags och klippte mig så plattade hon mitt hår och jag trivs så bra i det så jag tänkte försöka hinna med att platta det efter jag tvättat det idag. Efter mötet ska vi hem till hans föräldrar och hämta vintergrejer och även kolla lite annat inför flytten, vi hann aldrig med det igår då det jag bakade tog lite längre tid än jag trodde och så ville vi inte stressa heller. Ja, vad var det hemliga jag bakade då? Det har ni nog i och för sig redan räknat ut men jag bakade alltså vaniljhjärtan, helt från scratch, alltså även egengjord vaniljkräm och de små kakorna jag bakade var alltså chokladsnittar. När jag gjorde mördegen igår så längtade jag väldigt mycket till min Kitchen Aid som jag ska införskaffa veckan efter vi flyttat in, det var inte helt lätt att göra för hand, men det gick! Båda skapelserna fick mycket väl godkänt av mina testkaniner på föräldrafikat, vilket gjorde mig jätteglad. Jag frågade mamma hur hjärtanen var i jämförelse med köpebröd och hon sa att de här var mycket mer saftiga, det är ett gott betyg tycker jag. Jag fick förfrågan om att lägga ut receptet på brödet jag la ut igår, så det kommer senare idag. Jag hoppas er helg har varit bra, min har varit jättemysig och härlig och jag och Erik har nu verkligen förstått att vi ska flytta om ca 5½ vecka. När jag skulle sova igår så bara snurrade huvudet med alla saker som ska fixas och idéer på hur vi kan göra i lägenheten. Jag längtar så efter att få visa er hur det ser ut! Jag har även tänkt mycket på att jag vill kunna blogga genom mobilen så jag kan uppdatera oftare, men jag har en Android och det finns bara en Blogg.se-app till Iphone (morr) men då kom jag på att min bättre hälft ju har en iphone, så jag ska kolla om jag får ladda ner den appen och låna hans mobil för att blogga när vi är iväg, det hade ju varit perfekt!
 
 

Kommentarer
Postat av: mams

Försvinnande gott!!!! <3
tack!!!

2012-10-22 @ 14:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0