Äntligen fick jag trycka på "köp"knappen

/Bild från min Instagram från i lördags när vi storhandlade. Kom ut med denna fantastiska receptbok, det är helt ärligt den vackraste jag sett, ska ta bilder hemma sen så ni får se hur den ser ut inuti/
 
 
God förmiddag mina fina vänner där ute! Nu är jag en väldigt lycklig och glad tjej. För det första är jag på jobbet och det första jag möts av är en massa papper på bordet, det betyder att jag har en del att ta igen och det är bara roligt, alltså kommer jag inte vara sysslolös. Det andra som gör mig jätteglad är att jag precis, äntligen, har beställt min Kitchen Aid! :) Det som var, var att jag har suttit på Bagaren och Kocken i några veckor och tittat och tittat, trånat och trånat efter att få trycka på "Köp"-knappen men inte vågat och tänkt att: "Nej men snart så får jag, jag ska bara vänta tills vi flyttat" osv. osv. Men sedan förra veckan så såg jag att de hade en drive på just den jag vill ha, den Crémefärgade. Den låg ute för 4990 kr (vanligtvis ligger den på ca 5500) och kände att: "Yes nu beställer jag". Men eftersom jag är så eftertänksam och noga så väntade jag ändå, jag ville ha åsikter från både mamma och Erik innan jag beställde eftersom det rör sig om väldigt mycket pengar och under den här perioden när vi har sålt lägenhet och kollat på egna så har jag och Erik ringt varandra väldigt mycket under arbetstid och på hans jobb så är det inte så uppskattat att de håller på med mobilerna och eftersom detta "bara" rörde sig om en Kitchen aid ( ;) ) så ville jag vänta till hans rast. Så jag satt där och väntade och väntade och hade sidan uppe och jag bara tänkte på allt jag skulle baka med den och äntligen slippa värken efteråt, bara låta den få stå där och hjälpa mig. Så, när klockan äntligen slår "Erik-har-rast" så ringer jag fort som attan och berättar om dealen som är och hur bra det verkligen är. Saken hör till att jag dagen innan varit en snabbis i centrum och gått in på Cervera för att kolla vad de tog för just den här, och där låg den på ca 5500 kr och kände då att detta erbjudande var riktigt bra och att det var fruktansvärt dumt att inte satsa. Så jag ringde då och berättade och Erik tyckte det lät jättebra och eftersom jag tänkt så mycket på den här så tyckte han att jag kunde klicka på "Köp"knappen. Överlycklig och helt euforisk så satt jag där med sidan uppe och letade och letade: "Vart f*n är "Köp"knappen?! Visst går det att beställa härifrån?!" Paniken bara spritter i mig och jag går tillbaka och tittar på en annan som hade paketpris också crémefärgad men med 2 andra tillbehör till som jag också funderat på men nej där fanns det inte heller någon köpknapp.. Paniken spritter i mig ännu lite mera. Sen ser jag det.... "Ej i lager". (!!!!!!) På en timme, där jag suttit och väntat på att Erik skulle få rast så jag kunde ringa honom så har alltså det går från: "I lager" till "Ej i lager". Verkligen? Ja, tydligen. Så ni kan ju tänka er hur glad jag var efter det och hur muntert "Hej-då" Erik fick i telefonen. Men jag tänkte för mig själv att det måste vara ödet, någonting säger mig att jag inte ska köpa den just idag. Så efter denna dag så har jag gått in på Bagaren och Kocken och tittat, men det har varit samma status nu på den som det var utförsäljning på. Så nu tänkte jag för mig själv att när den väl kommer in så kommer den säkerligen inte vara för samma pris, så jag satte mig och räknade på det här paketet som fanns istället. Där får man en Kitchen Aid med 4 tillbehör (som alltid kommer med) + En glasskål + Ett beaterblade för 5995 kr. Det kan låta som väldigt mycket pengar men om man jämför då med vad bara EN Kitchen Aid kostar på Cervera, 5500 kr, så känns det helt plötsligt inte så. Med tanke på att glasskålen egentligen kostar 995 kr separat och köpa så. Nej, så nu fick jag äntligen trycka på "köp"knappen och nu är min efterlängtade Kitchen Aid på väg hem till mig! Gud så fantastiskt och gud vad jag ska baka i vårt nya hem sen till julen. Jag kan knappt bärga mig!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0