Nyttiga och superenkla chokladnötskakor

 
Jag sitter här med ett extremt sug efter att få baka (ovanligt) så nu har jag tittat ut ett lätt recept i chokladboken som jag förmodligen gör när jag kommer hem sen om jag orkar. På tal om choklad så gjorde jag ju dessa choklad och nöt"kakorna" förra veckan, de ser kanske inte så jättegoda ut men de är fantastiska och superenkla. Köp bara 200 g av dina favoritnötter (helst naturella) och smält 100 g mörkchoklad. Hacka nötterna grovt och blanda med den smälta chokladen, klicka ut på bakplåtspapper och in i kylen, bryt i bitar när de stelnat och avnjut som de är, som ett nyttigt fredagsmystillbehör eller med en kopp cappuccino, super.
 
I övrigt så kommer det inte ske många knop hemma ikväll. Jag håller fortfarande på att repa mig från min förkylning jag hade förra veckan och vill vänta med att träna och Erik känner sig också underlig när han väl tränar så det blir nog bara till att vila ikväll (och kanske bakning för min del). Om jag kommer ihåg så kan jag ju mobilblogga när jag bakar.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0