Smärtstillandetabletter - Ja eller nej?

 
Titta vad fina mina rosor har blivit som jag fick av Erik i fredags. Är väldigt glad över att de har slagit ut så fint för nu har jag något fint att titta på härifrån mitt soffläge som jag befinner mig i idag. Är hemma från jobbet då halsen och febern inte vill ge med sig. Ska dricka mycket vatten och te idag och hoppas att det rensar ut det som spökar inom mig. Just nu så tittar jag på "Efter tio" på 4an och de pratar om smärtstillandetabletter och att det (som vi alla vet) inte är bra att äta för mycket utav. Jag själv börjar alltid morgonen med en alvedon forte och en naproxen för att förebygga och motverka mina kroppssmärtor som jag då har av fibromyalgin. Jag får ju självklart en tankeställare när de pratar om det här nu på tvn men samtidigt så pratar dem ju (just nu iallafall) om människor som inte har kronisk värk utan som känner av sporadisk smärta, såsom huvudvärk, idrottsskador osv. Men jag tänker ändå på min egen hälsa, hur bra är det egentligen att jag stoppar i mig dessa tabletter varje dag? Jag måste säga att jag har börjat fundera ganska mycket på tablettknaprandet som jag ändå gör varje morgon och hur det påverkar mig, min hälsa och min framtida hälsa, hur mycket påverkar det min kropp och organen? Om några veckor så ska jag börja äta mina omega-3 tabletter och MSM-tabletterna och jag funderar nu på om jag ska byta ut alvedonen och naproxenen mot dessa och kolla om det blir samma effekt eller till och med bättre effekt, för just nu så känner jag ingen större skillnad faktiskt om jag äter smärtstillandena eller inte. Hur gör ni? Tar ni tabletter varje dag eller när ni känner att ni har värk på gång, när ni vet att ni ska göra någonting påfrestande som förebyggande eller någon annan anledning? Jag är väldigt intresserad så lämna gärna en kommentar om hur ni gör, jag tror vi kan hjälpa varandra väldigt mycket när det kommer till det här. Postar självklart era kommentarer senare så vi får en liten dialog om detta.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: E

Det kan ju vara så att du börjar bli lite resistent mot alvedonen om du inte känner någon skillnad liksom. Jag brukar härda ut t.ex. huvudvärken då jag är rädd för just detta. Dock om jag har feber så trycker jag i mig så mycket jag får då jag mår så fruktansvärt under dessa tillfällen.

Dock vet jag inte ens om man kan bli resistent mot värktabletter.. Haha paranoid. Så oftast inga (enbart typ p-piller) tabletter men när jag är väldigt sjuk så blir det upp emot tolv om dagen. Fy.

2012-10-15 @ 16:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0