Hett tips: Bokbörsen

 
 
Nu måste jag få tipsa er om någonting riktigt bra här. Igår när jag kom hem så låg det ett paket på bordet till mig och i paketet så låg denna bok, Musselstranden. Jag har letat efter den ganska länge men fick veta att den inte ges ut längre utan att den bara går att finna på bibliotek eller på antikvariat. Så då gick jag in på den grymma sidan "Bokbörsen" där privatpersoner lägger ut begagnade böcker till riktigt bra priser! Jag har beställt en Joyce Carol Oates bok därifrån förut (också en som inte ges ut längre) och det var jättesmidigt så jag sökte på den här och då kom det upp massor med träffar och jag la en beställning på just det här exet. Vad jag fick betala för boken och frakt? 49 kronor. Då kanske ni tänker att det är en "risk" eftersom man inte vet hur boken kan se ut, men de som säljer böckerna skriver hur exet ser ut och vad det är i för kvalité. Jag kommer inte ihåg beskrivningen på den här men jag blev så chockad när jag öppnade paketet och tog ut den, den är i sådant fint skick! Och det trodde jag aldrig, det är som att ingen har läst den, det är precis som att jag gått och köpt den i bokhandeln. Så jag blev superglad och ja bokbörsen är en sida som jag kommer besöka ofta. Om ni har en bok som ni känner är lite för dyr eller som i mitt fall, inte ges ut längre så kika in där för det finns en uppsjö med böcker till riktigt, riktigt bra priser. 
 
Inser att efter jag läst denna text så förstår ni nog vilken boknörd och bokmal jag är, och ja jag kan svara direkt på frågan: Ja, jag älskar böcker!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0