Julens faror för husdjuren!

 
Vill börja denna torsdag med ett väldigt viktigt klipp från Nyhetsmorgon. Detta visades förra veckan och jag satt och flaxade otroligt med öronen, för detta är så viktigt! Det är så många hundar och katter som far illa under julen, pga den mat VI människor stoppar i oss och detta är inte upplyst ordentligt. Man tror att man gör husdjuren en tjänst och pluttigullar med dom när man ställer ner den överblivna maten från julbordet på golvet till dom och säger "Varsågod" med ett leende på läpparna och så ser man hur hunden gluffsar i sig, det man inte vet är hur skadligt detta kan vara och rent ut sagt ta livet av dom. Ni kanske inte har hund eller katt själva men ni kanske ska till några som har det? Då är det väldigt bra att upplysa andra om detta och framförallt kanske hinna stoppa någon släkting från att smuggla ner en skinkbit eller två till vovven som står nedanför och tittar bedjande på en. 
 
Nu ska jag fortsätta plugga, vi hörs sen igen! ♥
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: A

Bra att du delar detta! Min kanin fick inget annat än det han skulle. Förutom när han på något sätt lyckades hoppa ner i en pepparkaksburk och glatt knaprade i sig... Tack och lov gick allt väl, trots kaniners känsliga magar, så jag kan skratta åt hans tokiga idéer och stora personlighet såhär i efterhand. Men man måste ta väl hand om sina små vänner.

Svar: Åh tack för dina uppmuntrande ord kära du <3! Men jag blir så ängslig när jag tänker på det och hoppas verkligen folk tänker efter. Husdjuren ska inte ha människomat överhuvudtaget egentligen, men sen finns det ju saker som är mindre farliga och inte farliga alls för dom att få i sig, men ändå. Aaw :) Haha så söt! Ibland kan man ju inte motstå frestelserna helt enkelt :) Ja det måste man verkligen göra :) <3
Emmas fibromyalgi

2013-12-19 @ 09:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0