lussebullslurendrejeri

 
Alltså, sicket skämt vi blev utsatta för igår! Ni vet, jag berättade ju att vi varit på "Hjärtat" här i byn och köpt med oss lussekatter och pepparkakor? Så igår vid tjugo i sju så började vi ställa fram fikat till julkalendern. Både jag och Bobbo är helt galna i lussekatter och vi skulle kunna kränga hur många som helst utan problem, så vi såg så otroligt mycket fram emot det som väntade, lussebullekräng. Vi ställde fram allting och vi båda tyckte de såg lite bleka ut, det hade vi redan lagt märke till på fiket men jag tyckte att det bara såg ut som att de penslat på ägget efter gräddningen i ugnen (vilket vissa gör för att kapsla in smaken efter gräddningen) så jag tänkte inte mer på det. Jag tog min pepparkaka först för att spara det bästa till sist, men sicken chock jag fick sedan. Jag tog upp lussebullen och tittade på den, doftade på den och bröt av en bit... Vart tusan är saffransdoften?! Och vad är det för fesen ljusgulfärg?! Vet ni vad de gjort? De har gjort kardemummabullar, i lussebullsform! Vi blev så jäkla irriterade och kände oss verkligen grundlurade. Vi hade även köpt en mjuk pepparkaka men den smakade ju knappt någonting. Så otroligt tråkigt och massa pengar i sjön känns det som. Vet inte om vi kommer gå dit för att fråga hur det kommer sig att de säljer lussekatter som i själva verket är kardemummabullar, bara att de stoppat två russin i dom och ringlar dom som lussebullar. Förstår inte att man kan göra någonting sådant alltså. Undrar hur de tänker och hur det kommer sig att de gjort så. Man blir ju så trött. Jag skrattade dock lite åt det också, för jag har då aldrig varit med om någonting liknande. 
 
Iallafall, idag ska vi åka och storhandla och då kommer det åka ner både det ena och det andra i bakningsväg, för igår lovade jag min prins att göra lussebullar så snart jag orkar för han blev verkligen trumpen efter lurendrejeriet. ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0