någon som saknar något som en inte brukar sakna.

fina sommarbilder - Stockholmstrippen
 
Hej på er! Jag brukar inte vara den som saknar vissa tider i livet, alltså, jag brukar aldrig sitta och titta tillbaka på sommarbilder och känna: "Åååååh vad jag saknar värmen och sommaren", men det ska väl vara en första gång för allt? Nu känner jag bara att jag saknar det så mycket, tror dock att det har att göra med det här mellanvädret vi har nu, det regnar titt som tätt, det är mörkt och grått i princip varje dag och julkänslan existerar ju knappt. Ge mig snö och jag kommer inte sakna sommaren! Lite så. Jag tar ju allting som det kommer och säger alltid till de som klagar på mörkret: "Det finns ingenting vi kan göra åt det, det är så". För vi vet ju alla att mörkret kommer, eller hur? Jag sa det till Tonny igår när vi var ute och gick att jag saknade sommaren och han blev helt paff och sa: "Men Ooooj! Du är ju inte sån ;)", men då sa jag att jag saknar sommaren för vi hade en sådan underbar sådan, jag har aldrig haft en sådan mysig och kärleksfull sommar faktiskt. Men nu vill jag bara ha snösnösnö, sen är jag nöjd och jag kommer då enbart att längta till nästa sommar, då är vi ju man och fru också!
 
Ja, som ni kanske trodde så skulle ju detta morgoninlägg handla om hur nervös och pirriga vi var inför fotograferingen, men så blev det inte. Vi pratade nämligen med Bea igår, vi hade kollat upp vädret och det ska regna idag och vara grått och det känns ju inte så jättekul att fotograferas i det. Så vi bokade om till den 11 januari istället och det känns mycket bättre, trots att vi längtat som tokar till denna dag. Det roligaste var nästan när vi bokat om och vi tittade på varandra och sa: "Men hur ska vi göra med håret då?!", haha. Vi båda har ju fixat oss massa inför denna dag, jag färgat mitt och Tonny klippt sig jättefint, men då sa jag att vi får ordna det sen när det närmar sig. 
 
Nu ska jag börja plugga lite. Har haft känningar i halsen sen igårmorse, hostat till och från och det river som attan då men annars så känns det inte så mycket, får se om det bryter ut ordentligt denna gång. Vi hörs sen, kram på er ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Kim

Hej! Jag heter Kim och är 25 och har också fibro. Gillar din blogg, en blandning av allvar och vardag.
/Kim

Svar: Hej Kim! Åh, så glad jag blir att du skriver :) Tack för dina ord, det värmer verkligen! Dock blir jag inte lika glad när du säger du har fibro :( Men känns ändå skönt att känna att man inte är ensam! Skriv gärna mer om du har ork till min mail, om du bara vill prata :)Kram
Emma
Emmas fibromyalgi

2013-12-14 @ 11:53:59
URL: http://Kimfagerholm.Wordpress.Com/
Postat av: Moa

Synd att fotograferingen inte blev av :/ Men nu är ni ju lördagssnygga iallafall :D

Jag saknar också sommaren.. All snö har försvunnit här. Sjukt deprimerande. Du vet ju hur lättpåverkad jag är från vädret. Uh.

<3

Svar: Ja! :/ Men den som väntar på något gott... ;) Ja men precis :D Det är inte fyskam inte!
Men va?! Hos er också?! Det trodde jag inte, då är det fan allvarligt ;) haha. Ja, jag vet.. Uh big time. Hoppas verkligen vi får lite snö i landet till julafton, men just nu ser inte den prognosen jätteljus ut här om man säger så... 6+ på julafton, JIPPI.

<3
Emmas fibromyalgi

2013-12-14 @ 12:12:43
URL: http://themoie.blogg.se
Postat av: Moa

Hehe, precis. Fotografen ni bokat verka väldigt duktig så hon har nog tagit helt rätt beslut tror jag :)
Jaaaaaaag vet! Det ser inte så ljust ut på snöfronten över jul här heller. Det är några minus idag men senare i veckan ska det bli plusgrader igen. Jag som trodde jag var garanterad snö, uhuu...

<3

Svar: Jaa, hon sa det att grått klarar hon av, men regn och blåst är det sämsta, haha! Jag kunde ju inte sagt det bättre själv ;) Så det känns jättetryggt och som rätt beslut, helt klart :)
Men va?! Det är ju helt knäppt ju! Inte snö i Ume' på julen?! Vad är det som händer? :O, haha. Men, vi har fortfarande 10 dagar på oss att bli överrumplade av snö och minus grader, så jag håller fortfarande mina tummar :D
Emmas fibromyalgi

2013-12-14 @ 12:28:42
URL: http://themoie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0