tips för värkiga dagar och hår

 
Efter att ha pratat en längre stund med mamma så känner jag mig lite bättre till mods, vilket underlättar för lusten att ordna med lite julfix idag. När jag mår så här så brukar jag alltid sortera vad det är jag ska/måste/vill göra under dagen, vissa gånger så finns det ju verkligen saker man måste göra (som tvätt, disk etc) och inte går att skjuta upp på. Oftast så brukar jag undvika att tänka att jag "måste" göra saker, det får en sådan negativklang på sig, och man blir oftast omotiverad till det direkt då, så jag väljer att säga att jag "vill" göra någonting. Men, en sådan här dag då kroppen och orken stretar och inte är med mig riktigt så brukar jag som sagt sortera och stapla upp det jag vill göra under dagen. Idag ser det ut så här för mig:
 
- Laga mat
- Slå in julklappar med Bobbo
- Slå in julklappar som är hemlisar för Bobbo
- Göra chokladfudge
- Locka håret
- Förbereda smink och så vidare till imorgon
 
Ungefär så ser det ut och för att jag ska orka med allting och inte bli ännu tröttare av att göra dessa saker så tänker jag att allting får ta sin tid och, guldregeln(!), ta den tid ni behöver! Det finns ingen som säger att fudgen måste vara klar klockan ett idag, eller att håret bara får ta en kvart att göra, utan det tar den tid det tar och lyckligtvis så har jag hela dagen på mig. Jag har till nu legat i soffan och vilat och tänkt igenom dagen. Jag kommer göra så att jag förbereder julklappsinslagningen med att lägga fram allt jag behöver, klappar, tejp, papper, etiketter osv, och när jag har gjort det kanske jag är jättetrött och går och sätter mig en stund för att sedan gå och fortsätta. Lite så fungerar jag dagar som dessa. Som tur är har jag ju tid vilket vissa kanske inte har (tänker på barn etc) men då kan man nog ändå lägga upp det på ett vilosamt sätt. Allting handlar faktiskt om planering i slutändan och för mig så underlättar det när det kommer till värken. 
 
Någonting jag vill tipsa om, som jag gjort nu i morse för att förbereda håret inför lockningen är att använda dessa produkter som är på bilden. Dessa använder jag alltid efter tvätt. Hairteraphyn är perfekt när håret är lite handdukstorkat, då tar jag bara en liten klick och drar ut i längderna, då blir det mjukt och det hjälper även håret att bibehålla färgen och glansen. När håret torkat lite till och krämen fått sjunka in ordentligt så tar jag oljan i topparna, för att få mjuka och fina sådana. HÄR hittar ni krämen och HÄR oljan.
 
Bobbo kommer nog få se mig gå runt med halvlockat hår, med fudgen kokandes på spisen idag, för ibland orkar ju inte armarna att locka hela håret, så då får man ta det pö om pö helt enkelt. Kram på er ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0