nödvändigheter och innebörden av "tillfälligt håravfall"

 
Det blev lite småshopping i fredags med mamma. Sånadär saker som man inte tycker är jättekul att handla men som är nödvändiga. Det börjar skådas en autobahn på huvudet mitt så hårfärg åkte ner i korgen, 3pack sköna boxertrosor och ett nytt underklädesset. Jag måste bara slänga ur mig den här frågan till er fibrosar där ute. Tappar ni mycket hår? Jag skrev ju om det för någon månad sedan att jag vaknade upp en morgon med tussar i sängen och otaliga slingor hår i handen när jag duschar. Detta har bara blivit värre och jag känner nu en stor skillnad i tjocklek på håret, sitter och drar i håret typ konstant pga detta och i fredags när jag stod i omklädningsrummet på H&M så såg jag en stor skillnad på tofsen. Fick även frågan om jag klippt mig på jobbet häromdagen.. Ska till frissan på tisdag och ska då se om Mia märker någon skillnad. Jag vet ju att det är ett symptom i fibron att man har "tillfälligt håravfall", men vad är tillfälligt och hur mycket är håravfall undrar då jag? Jag drar slingor från mitt hår varje gång jag tvättar det och golvbrunnen är halvfull när jag duschat klart. Kanske för mycket information för er men ja, jag mår faktiskt dåligt utav det hela, så jag tänkte kolla med er om det är någon som känner igen sig?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: A

Jag har inte tänkt på det där med håravfall tidigare. Men det har slagit mig att i vissa perioder är det betydligt mer hår att ta bort ifrån golvbrunnen och vissa perioder ingenting. Kanske att det är något liknande.

2013-02-12 @ 10:36:59
Postat av: Klara

Jag tappar mängder med hår, särskilt när man duschat eller haft håret i tofs. Har dessutom problem med att det "gör ont" i hårfästet när man haft håret åt samma håll ett tag.

Svar: Vad skönt att höra att det inte bara är jag! Ja, jag upplever samma sak att jag haft tofs för länge så gör det jätteont att ta ur den... :(
Emmas fibromyalgi

2013-02-13 @ 14:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0