lycka, kort och gott.

 
Fredag fredag älskade fredag! Dagen till ära drog jag på mig min nya långklänning från H&M, så otroligt skön och det är ju så fint väder idag så ja, det kunde inte bli bättre. Gick upp halv 6 idag, gick ut på morgonpromenaden med Rocky och mamma, det är så skönt att börja dagen på det sättet. Att bara gå upp och gå i en 20 min innan man äter frukost och gör sig iordning inför jobbet gynnar mitt mående väldigt mycket, jag känner att hjärnan vaknar på ett helt annat sätt och kroppen kommer igång, eftersom blodcirkulationen får hjälp på traven. När jag går med Rocky så blir det ju inget jättetempo då han stannar och nosar, men jag blir ju ändå varm i kroppen och det lindrar ju och mjukar upp muskelaturen. Så det är ett tips, om ni är så pass bra att ni kan ta er upp, gör det! Jag lägger alltid fram mina gå-kläder morgonen innan så det bara är att dra på sig de och efter ett stort glas vatten går jag ut.
 
Igår när vi satt i soffan jag och mamma så sa hon någonting som gick rakt in i hjärtat på mig, hon sa att hon inte sett mig så glad och frisk på länge. Det gjorde mig verkligen själaglad och jag känner det själv, jag är så mycket lättare i sinnet och har ännu lättare till skratt, jag känner mig pigg och mina ögon har en helt annan klarhet i sig. Jag trodde det inte var möjligt men jag studsar upp om morgnarna nu för tiden med ett stort leende på läpparna. Ja, livet är allt bra.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: A

Åh, vad jag saknar morgonpromenader eller att bara sticka ut och springa medan resten av världen sover. Nåja, så småningom kanske jag klarar det igen. Men det är som du säger; en perfekt start på dagen.

Ha en trevlig helg!

2013-05-18 @ 09:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0