att sova som en köttbulle och må bättre

 
Har haft en mysig lördag! Sitter just nu och ska försöka mig på att skriva uppsats som ska vara inne imorgon. Den här veckan har jag inte orkat stressa upp mig för plugget, det har inte funnits någon ork till det rent ut sagt. Låter säkert konstigt men just nu så försöker jag bara fokusera på att inte överanstränga mig på något sätt utan ta allting i den takt det tar. Jag har även börjat läsa igen innan vi ska sova , det gjorde jag alltid förut och förespråkade det väldigt gott innan men sen när jag och Tonny träffades så rann det ut i sanden men nu har jag sagt det till honom att jag måste göra det. Jag märker nu bara efter några kvällars läsande att jag sover så mycket bättre, djupare och mer "stabilt" vilket är jätteskönt. Tonny märker till och med att jag sover annorlunda, jag sover tydligen som en liten köttbulle, ihopkrupen med rumpan åt hans håll, haha. Men det ser jag bara som positivt för innan jag började läsa igen så vaknade jag av att jag låg helt spikrakt med axlarna uppdragna till öronen. Jag försöker göra allt jag kan för att låta kroppen återhämta sig och bli bra igen, inte tänka på någonting som jag vet skapar stress inom mig, gosa hos min energidepå, sova bättre, gå ut och gå trots att kroppen värker, äta gott på kvällarna så man får lite harmoni i kroppen och så vidare. Idag fick jag även avnjuta en såå god köttfärssås och pasta som Tonny gjorde medan jag låg och vilade i sängen, så otroligt god alltså.. Jag fick till och med en matlåda jag kan frysa in och ta upp sen någon dag då han är på jobbet. Min underbaring. Nej, nu ska jag försöka mig på essän för sen blir det ostbricka, ikväll igen! Hoppas ni har en mysig lördag och kram på er alla där ute ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0