Målarn' och den kreativasidan får uppmärksamhet

collage från instagram
 
Hej mina älskade vänner! Jag tog en bloggledigdag igår men jag låg inte på sofflocket för det inte. Jag hade ett uppdrag och det var att måla "vårt" (har fortfarande svårt att säga "vårt" om saker som Tonny hade innan jag flyttade in...) köksbord. Tonny berättade att han fick det av sina föräldrar när han flyttade in, ett så otroligt fint bord, bastant och kan bli så galet stort (som ni ser med iläggskivan i mitten). Man får lätt plats sex personer utan iläggskivan. Men vi kände att det inte riktigt passade in med den stilen som vi vill ha nu, så då bestämde vi oss för att måla det vitt. Jag har ju pratat om det här i några veckors tid här på bloggen, men nu är det äntligen gjort! Det är rätt dålig kvalité på bilderna, men sen när vi fått i ordning med löpare och lite julgardiner osv så ska ni få riktigt bra bilder. Men som ni kan se så valde vi att göra det rätt så "ofärdigt" i finishen och eftersom träslaget är så fint under så blev det riktigt snyggt att låta det synas igenom lite. Jag började klockan åtta igårmorse och blev klar omkring ett-tiden med målandet, sen skulle det stå och torka i tre timmar, sen kunde jag montera fast stolsdynorna igen. Stolarna var ett riktigt pill, tog två h att göra alla stolar, men det blev riktigt fint, om jag får säga det själv. Det är så roligt för jag hade aldrig haft denna lusten eller tålamodet att göra detta om jag bodde uppe i Stockholm, det hade inte funnits på världskartan. Jag har ju alltid varit kreativtlagd, men sen jag flyttade ner hit så har den sidan blivit mer uppmärksammad och jag har verkligen älskat att sitta och pilla med detta. Så rogivande och harmoniskt. Nu ska bara tavlan ner, ersättas med lite hyllor och annat och sedan ska gardinerna bytas ut. Idag kommer även svärisarna hit och hjälper mig sätta upp gardinstängerna som vi köpte förra veckan och som bästa svärfar har hjälpt oss att måla vita. Känns så mysigt att få göra om lägenheten till vår ♥
 
Så, nu är jag tillbaka här på bloggen igen. Jag har känt att lusten har varit lite sådär på senaste, men nu tror jag minnsan att jag har en hel del att dela med mig utav. Snart kommer nog även en ny videoblogg ut också, vi ska bara få i ordning lite mer här hemma innan. Kram på er ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0