Aspartamboven och mörkertankar

 
Det var ett tag sedan jag la upp mina älskade himmelbilder, så jag tänkte att jag lägger upp dessa två. Man får väl ändå säga att min mobilkamera tar rätt hyffsade bilder? Jag var helt lyrisk när jag såg detta på himlen för några veckor sedan, det var nästan så jag gick ut på åkern bara för att "få tag på" himlen mellan och genom alla träden. 
 
Hm, jag tror jag har hittat boven i mitt magdrama (min magkatarr har ju spelat ett väldigt spratt det senaste) och som jag misstänkt länge så är jag känslig mot Aspartam. När jag misstänkte det första gången så uteslöt jag allt "synligt" med det i, såsom Cola Zero osv. Dock har problemen fortsatt och jag har verkligen inte förstått varifrån jag får i mig det. Jag trodde jag hade gått igenom allt som jag stoppar i mig men idag så hittade jag det. Det är i mina C-vitaminbrus som det även finns i. Jag har läst på burken innan och "bara" sett "surhetsreglerandemedel" och "sötningsmedel" och har nöjt mig med detta men idag så lusläste jag verkligen och där, väldigt smått, så står det "aspartam". Så skönt att ha hittat boven i dramat och nu kan jag utesluta denna också, förhoppningsvis så märker jag skillnad snabbt. 
 
Annars är jag orkeslös och väldigt trött, mer än vanligt. T säger att även han är väldigt seg och trött. När vi var ute på en utav våra tre promenader igår så pratade vi om det och vi kom fram till att det nog har med det påträngande mörkret som börjar komma nu och omställningen som sker i kroppen. Nu har vi haft det så ljust så ljust sedan väldigt tidigt i våras och nu helt plötsligt så börjar det bli mörkt tidigare och även mörkt långt in på morgonen, och det måste ju hjärnan och kroppen rätta sig efter och det tar väl mer energi än man kan tro. Vad  tror ni? Tror ni det ligger någonting i dessa tankar?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0