att använda takten som måttstock istället för smärtan.

bilder från lördags och söndags

Nu gick precis Bobbo till gymmet och jag ska snart hoppa in i duschen. Vi hade en mysig dag igår med en liten promenad på eftermiddagen och filmtittande, blev inte mycket till pluggande men idag desto mer. Det är rätt så svårt att fokusera när man har tusen andra saker i huvudet. Ibland känns bara plugget lite mer distanserat, det finns ju rätt mycket annat som lockar men sen när jag är fullt fokuserad så känns det som att det är det enda jag gör. Dock fungerar jag så, när jag väl gör någonting så är det till 110% och då finns det nästan ingenting annat, som det kan bli när jag gör väldigt fåniga saker, som att kolla på mobilen, ibland så försvinner jag bara in i det utan att jag märker någonting.
 
En liten måendeuppdatering då. Jag är typ fasligt trött konstant, skulle kunna sova varje minut av dygnet känns det som och precis när jag gått upp om morgnarna undrar jag vad tusan jag gör uppe då, men jag vet att jag "piggnar till" efter typ en halvtimme. Jag har inte så mycket smärta i kroppen men däremot en redig seghet, som att varje rörelse går i slowmotion. 
 
Egentligen så är jag inte så mycket för att tänka på hur jag mår. Jag har lärt mig vilken takt jag kan hålla och fokuserar mer på det, att inte överanstränga mig eller göra för mycket på en dag och använder detta som måttstock istället för att tänka varje morgon: "Hm, hur känner jag mig idag?", för jag upplever att det tänket gör mig än mer ledsen över mitt tillstånd, det hjälper ingenting utan stjälper bara desto mer. Därför försöker jag hålla en viss takt i livet istället. Om jag anstränger mig mer en dag, ex åker och shoppar eller städar/tvättar, så ser jag till att tiden efter eller dagen efter blir i lugn och ro. Det funkar för mig och det gör att jag automatiskt inte tänker så mycket på mitt tillstånd. Kanske därför jag inte heller skriver ut varje dag hur jag mår exakt i fibron... Det är ju faktiskt bara en del utav den jag är ♥
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0