att gå tillbaka och gråta tårar av både kärlek och saknad.

mys hos pappa
 
Lärde mig "strö-socker-tekniken" tidigt av mormor <3
 
Modet såg lite annorlunda ut på 90-talet...
 
En glad ettåring
 
En ledsen ettåring som vill blåsa ljuset?
 
Somna bakom ratten - Detta bådar inte gott inför det kommande körkortet...
 
En utav det väldigt få gångerna som jag var glad vid vinterpåklädning
alla samlade <3
 
Tittade precis igenom min låda med bilder jag har från när jag var liten och oj så många tårar som började rinna nerför kinderna, utav kärlek och saknad. Att sakna min mormor och farfar är någonting som smärtar mig oerhört. Framförallt nu när det har påbörjats ett nytt kapitel i mitt liv. Jag vet att mormor hade skrattat sig knäpp åt Tonnys alla tokigheter och farfar hade älskat hans val av yrke och ordningssamhet, hans ståtliga person och kärleken till hans "kicka".  Jag är dock väldigt glad över att jag var så pass "mogen" redan när jag var liten, att jag lyssnade på allt klokt som de båda hade att säga till mig, att jag var så pass "närvarande" att jag sög åt mig all kärlek jag fick av de båda. Jag kommer fortfarande ihåg hur mormor instruerade mig hur man strödde sockret över kanelbulledegen när jag bara var några år och jag kommer fortfarande ihåg hur det kändes att bli uppburen i farfars knä och bli kittlad i sidorna av honom, att lära sig vid tidig ålder att man kunde hysa både stor kärlek och respekt för någon. Jag har gråtit så otaliga tårar av saknad och smärtan jag känner inom mig när jag tänker på att dom inte kommer få uppleva sådant som man ville att dom skulle få gör att smärtan gör ännu ondare, men lindringen är att jag vet att dom finns här ändå hos mig, inte minst på min rygg i form av min änglatatuering. Jag bär dom alltid med mig och minnena jag har med dom är ovärderliga. Och sådana här bilder är så otroligt underbara att titta på, att få försvinna en stund och känna deras närvaro igen ♥
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0