Colour masque och munk i håret.

 
Bilder lånade från Maria Nila och Bangerhead.se
 
Så trött jag är i huvudet nu. Att börja plugga kl sju är ju jätteskönt på ett sätt, men det tar ju ett tag för hjärnan att komma igång och just nu har jag bara fastnat i uppsatsen. Jag gick och gjorde en kopp te och när jag stod där och väntade på att vattnet skulle koka upp så gick jag för att kika på min faboulösa utväxt. Sedan några månader tillbaka så har mitt hår börjat växa något galet! Jag tittade i almanackan nyss och det är bara fyra veckor sedan jag färgade håret och jag har redan en utväxt på nästan 2 cm! Och jag överdriver inte. Jag klagar inte över huvud taget, dock är det riktigt irriterande när det kommer till att jag inte är naturligt rödhårig... Och om det är någonting jag har riktigt svårt för så är det när håret inte ser fint ut. Min gamla frisör som jag hade när jag bodde i Täby sa att det var riktigt viktigt att jag inte färgade håret allt för ofta nu, då längderna blivit så mättade av all färgning från blont till rött och det underlättar ju INTE nu när håret växer så. Jag kör ju på hemmafärgning men jag är inte så pass bra så jag enbart kan färga utväxten själv (sen får man ju slänga mer än hälften av färgen som är kvar sedan ju). Jag brukar använda Revlons "färgbomb" för att fräscha till färgen lite, men den får man inte använda på just utväxten så nu har jag suttit och letat efter en inpackning som man kan använda till det och jag tror jag har hittat den! Maria Nilas colour masque ska tydligen även bita på utväxten och den kan man välja att ha i mellan 5-15 minuter, Revlons färgbomb ska man enbart ha i 3 minuter, så det är ju super! De hade den till och med på extrapris nu (lucky me) så den fick dimpa ner i varukorgen. Dock var man tvungen att komma upp i 149 kr för att få beställa från Bangerhead.se så jag fick ta en hårdonut också... Jag hoppas och tror paketet hinner komma innan vi åker till Stockholm på fredag, för jag vill verkligen vara fin i håret tills vi åker upp till min kära familj ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0