deadline-press och andningsrubbningar

precis nu.
  
Ooh, sitter och är lite burrig efter vår morgonpromenad. Jag hinner dock inte in i duschen (fresh-points, I know) för ens jag är klar med min uppgift som det är deadline på vid tolv, alltså om några timmar. Igår hade jag en sådan otrolig seg-dag. Jag brukar inte ha några problem med att sätta mig och bita i plugget när jag vet om att jag inte har så värst mycket tid, men igår så gick det bara inte. Jag läste en del på dagen men jag hade verkligen ingen lust eller ork att sätta mig ordentligt och köra. Däremot läste jag lite på kvällen efter vi ätit, innan ögonen stod i kors och jag typ däckade på Bobbos arm här bredvid, inte en helt ovanlig syn om kvällarna måste jag säga. Men nu så! 
 
Någonting jag inte skrivit så mycket om här är min otroligt okvalitativa sömn nu sen några veckor tillbaka. Det är någonting som jag är oerhört känslig med, då jag har en historia med ångestladdad sömn som var en del i min utmattningsdepression, så jag är lite halvnojjig med just den delen. Men den här gången så handlar det om min andning. Jag har ju andningsrubbningar, som har med fibron att göra, och detta relaterar jag främst till stress. Men de senaste veckorna så har Tonny väckt mig flertalet gånger om nätterna för att det låter som att jag knappt får luft. Det är inte att jag snarkar eller så, utan att det låter otroligt ansträngt när jag andas. Jag har lite småproblem med mina bihålor som vägrar ge med sig, men jag har inga problem på dagarna att andas genom näsan, bara när jag ligger ner och ska sova. Det är ju oerhört frustrerande både för mig och för Tonny och det blir ju en stress för mig att jag väcker honom när han ska upp tidigt till jobbet och så vidare. Jag sover med dubbla kuddar och allting, men vi tror att vi har hittat ett samband och det är att det blir så när jag ligger på sidan (vilket jag älskar att göra när jag sover). Det känns liksom som att mina lungor pressas ihop... Jag ska ringa doktorn nu när jag får tid, för jag hade astma som liten så jag vill kolla upp det ordentligt + att det är otroligt påfrestande, framförallt när vi fibrosar redan har en okvalitativ sömn till att börja med. 
 
Nej, nu kan jag inte babbla mer, nu måste jag sätta igång och plugga. Vi hörs mer senare och wish me luck! Kram ♥
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0