vår alla hjärtans dag och vardagsromantik

från vårt alla hjärtans dag-firande igår
 
Jag har aldrig sett något så vackert och snyggt förut i mitt liv som jag gjorde igår när Tonny kom hem i sin jobbuniform med en rosbukett i handen. Jag blev så chockad och jag hade verkligen inte förväntat mig blommor, med tanke på att han hade jobbat hela dagen och kom hem precis den tiden han brukar. Så fort jag såg honom så tog hela magen ett skutt och det pirrade så otroligt. Jag blev helt generad och slog händerna på kinderna på mig själv då jag förmodligen trodde att mitt leende skulle hoppa iväg annars. Åh, om ni bara var där och såg det. Sedan hinner han knappt få av sig skorna innan han räcker fram ett paket och sedan ett till. Jag visste knappt vart jag skulle ta vägen och jag bara gick på moln efteråt. Min prins fortsätter att överraska mig med saker och ja, jag är världens lyckligaste. Inte för att jag fick saker, utan för själva ansträngningen han gjorde och att han verkligen tog sig tiden att åka och fixa allting efter han jobbat 12 h. Jag är så bortskämd och så lycklig som har universums finaste. 
 
När han fått av sig alla yttekläder så visade jag min första lilla överraskning, vilket var att jag hade städat i ordning i datorrummet. Det har nämligen varit fullbelamrat med svarta soppsäckar och andra kassar med massa kläder som ska säljas på Tradera, så jag hade en liten raid här i går eftermiddag då jag städade undan allt och gick ner i källaren med det. Han blev jätteglad att jag gjort den kraftansamlingen och att det nu var rent och snyggt härinne. Sedan fortsatte jag med middagen och han gick in och duschade. När han var klar så gav jag honom hans paket som jag gömt och när vi sedan satte oss för att äta så öppnade vi dom. Jag fick min efterlängtade ansiktstvätt som varit slut i några dagar och Tonny fick en underbar parfym från mig. 
 
Sedan somnade vi gott i sängen och jag bara kände hur kär jag är i den där tokern, helt otroligt är det. Jag är fortfarande i chock efter han kom hem med rosorna. Saken är den att, som jag sa igår, Tonny är en vardagsromantiker (utan att han vet om det tror jag) och visar mig kärlek hela tiden, i både stora och små gester, och därav har han aldrig "behövt" köpa blommor till mig för att visa mig den kärleken. Jag är också den som uppskattar denna vardagsromantik och kärlek så mycket mer än blommor och choklad, då jag anser att det kan vara en gest utav "räddning" och "förlåt för att jag inte visar dig kärlek hela tiden" (nu kanske jag låter lite hård, det finns ju självklart dom som ger både och, men jag menar mer att jag är den som värdesätter vardagskärleken mer), MEN, detta betyder ju inte att jag inte älskar de blommor jag får. Och hela gesten av Tonny att han verkligen lyssnade på mina ord om vad den 14 februari betyder för mig och att han tog det på allvar betyder så oerhört mycket för mig, så jag visste knappt vilken fot jag skulle stå på igår och knappt fortfarande. 
 
Men, nu måste jag försöka spräcka den chockbubblan jag är i och börja plugga. Har en hel del att ta igen sedan Stockholmsvisiten :) Hade ni en bra alla hjärtans dag? Stor kram på er! ♥ 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0