Den rent dödliga energidrycken Red Bull

 
Jag vill börja denna lördag med detta. Jag var precis inne på facebook där en gammal vän hade delat detta inlägg. Det handlar alltså om den farliga energidrycken Red Bull. Jag har länge vetat om att det inte är en bra dryck och jag skulle själv aldrig gå och köpa den, men som vi alla vet är det ju den mest populära energidrycken runt om i världen. Kommer ni ihåg dessa idrottskillar som helt plötsligt dog mitt på fotbollsplanen för några år sedan? Man hittade inga som helst fel på dom, man hittade inga hjärtsjukdomar och så vidare och det tog tid innan man hittade orsaken till deras plötsliga död. Killarna beskrevs som hälsosamma, pigga och glada killar som inte hade några problem hälsomässigt alls. Kopplingen? De drack alla Red Bull. 
 
Det står i texten: "Frankrike och Danmark har just förbjudit det som en dödlig cocktail på grund av att dess vitaminkomponenter blandas med glukuronolakton "- en mycket farlig kemikalie , som utvecklats av det amerikanska försvarsdepartementet under sextiotalet för att stimulera moralen hos trupperna baserade i Vietnam och handlade likt en hallucinogen drog, vilken lugnar stressen av att faktiskt vara i krig."
 
Behöver jag säga så mycket mer? Jag tycker det här är helt sinnessjukt att det finns i varenda dagligvaruhandel, kostar runt en tjuga och om du är över femton år eller äldre så kan du köpa hur många du vill. 
 
Jag finner faktiskt inga ord för det. Jag har faktiskt sagt till mina nära och kära som köper Red Bull att man inte ska dricka dom, men eftersom det finns så lättillgängligt och i en dagligvaruhandel så tror jag att folk inte tror att det är farligt. Jag menar, om de hade sålt knark på Ica, hade ni trott att det var farligt då? Om ni inte visste någonting annat? 
 
"Red Bull ger dig viiingar".. Till himlen, skulle jag mer vilja säga. 
 
HÄR hittar ni texten.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0