Nya kosten - Produkterna

Bobbo ville vara med på sista bilden ; )
 
Jag börjar denna hemtentamorgon med att visa er mina gluten och mjölkproteinfriaprodukter som jag använder nu. Alpro Soyan kommer jag senare byta ut mot mandelmjölk (ett tips från min brors sambo Jeanette ♥) och då kommer även Bobbo börja dricka det har han sagt, vilket känns jätteskoj. Tydligen är inte Soyaprodukter bra för killar då det finns östrogen i det, hade ingen aning om det men min allvetare till fästman kan han och han berättade det. Sen är inte Soyaprodukter bra i längden heller då man kan utveckla allergi mot det. Så sen blir det mandelmjölk alltså. Havregrynen från Semper är alltså helt glutenfria och jag valde att fortsätta äta gröt på morgnarna då det blir alldeles för dyrt i längden att äta soyghurt både till frukost och mellanmål. Knäckebrödet har jag ätit väldigt länge då jag är allergisk mot fullkorn och dinkel, dock hittade jag ett knäckebröd igår som jag kan äta, det där orangea "Frukost" ni vet? Så det känns skoj att kunna bryta av med lite vanligt och billigare knäcke ibland. Sen kommer vi då till soyghurten. Soyghurt smakar ju annorlunda (såklart) men om man har lite bär i så blir det väldigt gott, sen vänjer man sig rätt snabbt vid smaken. Denna från Carlshamn använder jag mest för att den är billigare än Alpro Soyas soyghurt. Steksmör och vanligt bredsmör är också från Carlshamn. Många tror att det smakar annorlunda med dessa men det gör det inte. Jag känner knappt skillnad på detta steksmör och vanligt, det är ju bara mindre smörsmak, men det har fortfarande en "smörig"smak. 
 
Ville dela med mig av mina produkter då det kanske finns några där ute som också är intresserade av att byta och ändra om i kosten, vilket jag rekommenderar om man har möjlighet. Det är dyrare ja, men när man mår så mycket bättre som man gör så tycker jag helt klart att det är värt det. Det jag dock känner mest skillnad av är gluten, jag upplever att kroppen känns mycket lättare och jag har inte lika ont. Mjölkproteinet är mer att man märker skillnad i magen. Om jag skulle behöva välja någonting utav det så hade jag valt glutenfritt, helt klart. Jag tror också man kan komma långt på att bara äta laktosfritt, men just nu när jag kör min detox så ska man inte äta några mejeriprodukter över huvud taget, så då blir det så här. 
 
Nu är det hemtenta som gäller. Hoppas ni gillade detta inlägg. Kram på er ♥
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag har ett schysst recept på ett fröknäcke om du vill ha! :) innehåller "bara" massa fröer, vatten och salt. Glutenfritt och mjölkfritt! :)

Svar: Åh åh åh :D JA ja ja!! Är dock allergisk mot solrosfrön men det kan man ju bara utesluta, om det finns i? :D
Emmas fibromyalgi

2014-01-30 @ 09:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0