visualisering, nyårsbilder och hockeydiskussioner

fina nyårsdukningen
 
som jag älskar er 
 
suddig bild på två gladisar
 
finns ingen finare
 
Då var det söndag igen. Jag är fortfarande förkyld men det känns ändå som att det går i rätt riktning, vilket är jätteskönt och framförallt så jag är pigg och kry till den efterlängtade fotograferingen som är på lördag. Kroppen känns väl okej, bättre än igår iallafall men jag tror faktiskt det har att göra med att jag lyssnade på den igår och gick och la mig och vilade istället för att sitta här framför datorn och plugga. Jag måste ju ändå få säga att det tog emot att stänga av Nyhetsmorgon och lämna filten i soffan för att gå och sätta mig här och plugga nu, men jag använder mig återigen av lite visualisering och ser framför mig när jag är klar med uppsatsen att jag kan gå och lägga mig i soffan då igen och bara vila och njuta. 
 
Ikväll är det hockeymys som gäller! Det är ju JVM-final och det går ju bara inte att missa. Det roliga är att hockey är lite utav min och Tonnys sport, vilket säkert låter jättekonstigt men det var faktiskt så att när vi började prata med varandra och innan vi ens hade träffats så gick hockey VM på tvn. Min familj har alltid varit riktigt hockey-tokiga och jag måste ändå säga att mitt intresse svalnat lite de senaste åren men då i våras när jag satt och tittade på VM med mamma och pappa så väcktes intresset igen och ja, det kanske var en liten intressehöjning också just för jag visste att Tonny också tittade... Så där satt vi, 55 mil ifrån varandra och diskuterade utvisningar och hur snygga målen var via sms och nu idag sitter vi inte ens fem centimeter ifrån varandra och har diskussioner om vilka svenska spelare som är i NHL. Som jag älskar vårt liv, mitt liv ♥
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0