bakningfrenesi

bild från förra årets födelsedagsfika för mig med svärföräldrarna
 
Någonting som jag fullkomligen älskar är att Leila Bakar i Frankrike har börjat gå direkt efter Nyhetsmorgon nu på vardagarna. Ni som följt mig länge vet att jag älskar att baka(!) och att jag hade en galen bakperiod för ca 2 år sedan. Jag tror jag bakade konstant i princip, varenda lediga stund. Jag bakade 24 st cupcakes till mammas jobb, jag experimenterade med en cupcakestopping som blev helt galet god (kommer knappt ihåg hur jag gjorde, men måste bara prova att göra den igen), jag gjorde kanelbullar så jag kände mig som en riktig bullmamma och den bästa kladdkakan gjordes flera gånger för att testa exakt hur många minuter den skulle stå inne så den blev så där perfekt kladdig. Sedan jag flyttade till Skåne så har min bakning kommit lite i skymundan, på grund av olika anledningar. Men nu när vi ska flytta till hus och jag följer Leilaprogrammet som en slav så är min inspiration och motivation så högt uppe på toppen så det bokstavligen kliar och pockar i hela kroppen efter bakning! Jag skulle verkligen kunna riva fram alla verktyg och bakting jag har i köket och bara dra av en redig omgång, men då behövs det ju saker att baka med och den orken har jag inte till att införskaffa dessa nödvändigheter. Jag är ju nämligen förkyld, fortfarande. Dock har halsen blivit mycket bättre, men som alltid så har min näsa och mina bihålor dratt igång precis lagom till att jag ska börja känna mig piggare. Men, jag lovar er, när vi har flyttat och kommit in i huset ordentligt, då jädrar, då är det bakning för fulla muggar. Jag hoppas verkligen vi får till ett fint och bra kalas för mig i slutet av augusti, inte för presenterasskull, för att jag har en stor anledning till att baka mig knäpp, helt enkelt ♥
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tess

Mmm..ser verkligen mumsigt ut ! Kommer gärna och provsmakar nån gång;)

Svar: Det får du/ni jättegärna göra!! :) Sen när vi bor i huset så är ni så välkomna så! :)
Emmas fibromyalgi

2014-06-29 @ 18:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0