extra skadligt med parabener för gravida!

från softskin.se
 
Hej på er! Nu så här i soltider så är det ju väldigt viktigt att man smörjer in sig, men för mig är det nu ännu viktigare med både solskyddsfaktor och vad för någonting jag smörjer in magen med. Någonting jätteviktigt är att man inte ska smörja in magen med vanliga bodylotions som innehåller parabener, detta kan vara skadligt för bebisen (då parabener är hormonstörande, källa: HÄR) och därför har jag en ekologisk bodylotion som jag smörjer in mig med varje morgon efter duschen, jag har även fått kokosolja av min kära svägerska som jag ska börja använda :) Iallafall, därför har jag nu beställt en ekologisk solskyddsfaktor från Eco cosmetics som har 50 SPF i sig och den här kommer jag enbart att använda på magen i sommar, får se om jag köper en annan med lägre solskyddsfaktor i sig senare. Magen är min prio just nu.
 
I övrigt så är jag rätt så trött då jag sover sämre nu, magen stramar så oerhört mycket och jag börjar känna mig klumpig när jag sover när jag ska vända mig, men jag beställde en gravidkudde för några dagar sedan och hoppas den kommer nu i dagarna.
 
Om ni är intresserade av solkrämen så hittar ni den HÄR och bodylotionen jag använder hittar ni HÄR.
 
 
Nu ska jag ut i solen, är hos älskade svärföräldrarna ♥
 

 
 

Kommentarer
Postat av: A

Vad roligt att du väljer ekologiskt! Det känns så mycket bättre för hela kroppen och hälsan tycker jag.

Svar: Ja men verkligen :) Och framförallt nu med bebisen :) hihi <3
Emmas fibromyalgi

2014-06-09 @ 08:28:22
URL: http://vinglamedvingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0