graviditetsläsning och 17 dagar!

Bilder från sjukstugan
 
Hej på er. Ville bara ge er en liten uppdatering från sjukstugan. Nej, jag är alltså inte frisk än och det stör mig väldigt mycket. Dock är jag väldigt stolt över mig själv som faktiskt enbart ligger och vilar i soffan. När jag är sjuk annars så brukar jag inte kunna ligga still, utan måste göra saker hela tiden. Men den här omgången har totalt knockat mig, men det kan ju bero på att jag har en till som kräver min energi också, så det finns liksom inte så mycket till övers för mig att "orka med" eller vad man ska säga. 
 
Jag har iallafall under dessa dagar, förutom att konstant tänka på bakning, läst ut min första gravidbok. Jag ville börja med någonting mjukt och inte direkt på förlossning och det där lite... läskiga. Så jag började med den lite humoristiska boken "Handbok för Gravida - Allt din doktor inte berättar", den var lite för mycket i vissa passager kan jag tycka, att hon överdriver och typ att graviditeten kommer vara "kroppens undergång", "du kommer aldrig ha snygga bröst igen, magen sladdrar" etc etc. Men den sista delen var jag faktiskt väldigt glad över att jag läste, för då kom hon in på förvärkar, förlossning och vad man ska tänka på under första tiden hemma, där lärde jag mig faktiskt en hel del och det var skönt att läsa om förlossningen på ett lättsamt sätt. Men nu ska jag nog djupdyka i andra böcker som jag har, bland annat "Föda utan rädsla". 
 
Iallafall, det var det jag orkade med idag. Har så fruktansvärt ont i nacken och axlarna, så efter lunchen så ska jag lägga mig med värmekudden och försöka få bukt på det. Tar förmodligen ett bad sen också för att hjälpa förkylningen på traven, förhoppningsvis. Vill bli frisk nu så vi kan köra igång med packningen ordentligt! Vi flyttar ju för tusan om 17 dagar! ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vart ska ni flytta nånstans?

Svar: Inom den kommun vi bor i :)
Emmas fibromyalgi

2014-06-28 @ 13:54:44
Postat av: Monika Johansson

Hoppas du snart mår bättre! Jag är inne i ett jobbigt skov i fibron nu, så ont i rygg, nacke, knän och ett psyke som mest vill gråta samt sömnbrist. Men det som är ljuset i tillvaron är att jag efter ett års väntan, efter att slutat med p-piller, nu haft ägglossning. Nu blir väntan olidlig. Mens eller bebis!?

Kram
Monika

Svar: Åh tack Monika! Åh, jag förstår precis hur du menar och mår :( Det är så jobbigt dom perioderna, men man får verkligen försöka se till ljusglimtarna i livet då, som din ägglossning nu :)! Woho! Så härligt att den kommit igång!! Håller tummarna för er <3
Kram
Emmas fibromyalgi

2014-06-29 @ 18:36:45
Postat av: Tess

Ja visst är det bra att förbereda sig lite med att läsa innan, fast läsa på för mycket kan nästan bara stressa en. Själv så har jag nästan undvikit att läsa/se,om/på, förlossningar, för jag har tyckt det känns mer jobbigt då. När man väl är där, så kommer det ändå naturligt.

Svar: Ja, jag känner lite likadant. Så jag har verkligen valt sådana böcker som jag vet att jag kommer att behöva, lite mentalträning och så :) Vill inte läsa allt för mycket om själva förlossningen, allt är ju ändå så himla individuellt, men hur man ska tänka och andas och allt känner jag kan vara bra :) Kram
Emmas fibromyalgi

2014-06-29 @ 19:05:19
Postat av: Monika Johansson

Ingen mens! I mars kommer bebisen! Är tidigt i graviditeten, men kommer inte vänta med att berätta. Som vi "kämpat". Känner mig redan så gravid!

Kram
Monika

Svar: Nej men är det sant?! :D Åh gud så glad jag blir för er skull!! Grattis så in i norden!!Hur långt gången är du? 6 veckor?
Kram
Emma
Emmas fibromyalgi

2014-07-11 @ 06:18:45
Postat av: Monika Johansson

Tack! Tror ibland allt bara är en dröm. Enligt sista mens går jag in i vecka 6 imorgon. Men då jag vet när jag hade ägglossning och clearblue testet också visade samma tror jag mer på att det är start av vecka 5 imorgon. Hade nämligen tre veckor mellan sista mensens första dag och ägglossning vilket inte ger korrekt beräkning. Jag tror mer på vecka 5 imorgon och sedan får framtida ultraljud korrigera.

Kram
Monika

Svar: Åh, jag förstår precis vad du menar :) Låter spännande och skönt att du är öppen för dateringsändring :) Hur mår du då? Har du börjat känna av någonting? Kram
Emmas fibromyalgi

2014-07-12 @ 05:44:42
Postat av: Monika

Eftersom jag har två graviditeter att jämföra med så känner jag mycket och tidigt! Haft molnande värk ända sedan ägget måste ha fäst i livmodern, illamående, ökad hunger och en förlamande trötthet. Vet inte om jag är extra trött då jag har diagnoserna utmattningssyndrom och fibromyalgi (utmattningssyndromet är mycket bättre, jag känner mig bara extra stresskänslig).

kram
Monika

2014-07-13 @ 05:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0