en glass och en stund jag alltid kommer minnas

En dag i Helsingborg som jag aldrig kommer glömma
 
Den här dagen, när den här bilden togs så förstod vi båda att vi älskade varandra. Det har vi berättat i efterhand, men vi visste inte det då. Jag visste bara att jag var nära flera gånger att säga de tre orden till honom när vi gick där på kajen med vinden i håret och solen stekandes på våra ansikten. Jag vet nu i efterhand att han också vara nära på att säga det, just på samma ställe i samma stund. Vi var tvungna att sitta i skuggan och äta glassen för annars hade både vi och glassen smält bort. Det är den godaste glass jag någonsin ätit, både för smaken men även för att jag hade det bästa sällskapet någonsin. Jag kommer ihåg dagen som det vore igår och det är en dag jag aldrig kommer glömma. Som jag längtar till solen steker och vinden blåser i Helsingborg igen, för då ska vi gå till favoritglasstället och beställa glass igen och njuta. Förmodligen kommer vi då att vara man och fru också. 
 
Nu ska jag sätta mig och plugga, men jag hade hellre suttit i vår bil på väg till den där ljuvliga polkaglassen med min bättre hälft bredvid mig istället.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0