pannkisar till frukost och plugg i soffan

två senaste från instagram
 
Hej mina kära turturduvor! Hur mår ni denna onsdag? Här är det bra. Gårdagen var som vanligt jättemysig hos Siv och Tommy och jag hade turen att kära Siv hade gjort extra pannkakor som jag kunde få med mig hem, så dom mumsade jag på imorse till frukost. Inte fy skam :) Nu ska jag ta lite frukt och te och sätta mig tillrätta i soffan med lite plugg. Jag hade insett att jag har bättre koncentrationsspann när jag sitter där med en filt över benen och en kopp te bredvid mig, än när jag sitter vid datorn och läser. Jag tror det beror på att jag blir så snabbt stel och trött i kroppen av att sitta upp, hukad över böckerna i min lagom bekväma kontorsstol (Dock är jag tacksam att min Tonny och Tommy ordnade med den till mig när jag flyttade in). Så soffan är numer min bästa vän. Jag ska bara hitta en bra ställning i soffan med anteckningsblocket och min "lilla" bok på typ 3 kg. Vi hörs mer senare och ni får gärna skicka en liten kommentar om hur ni mår :) Kramar till er ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej Emma! Lät mysigt med pannkakor och plugg, man får liksom sätta guldkant på vardagen. Jag har ett bakslag, några dagar som varit okej har bytts ut till dubbel smärta. Det är otroligt hur kroppen kan kännas okej en dag till rena mardrömmen nästa. Humöret går ju såklart hand i hand med måendet..svårt att de ljust på det alltid. Men jag har lärt mig att det är okej att vara negativ ibland, eller bara ha neutrala tankar angående situationen. Att läsa din blogg ger energi i all fall! Hoppas du får en fin dag! Kram från Mia 😊 Föresten, när är er stora dag?

Svar: Hej Marie!
Ja, det får man verkligen göra, man får hitta sina små ljusglimtar :) Men nej :( åh, så ledsen jag blir för dig! Ja, jag vet.. De där bakslagen är hemska och inte tala om skoven man får. Jo, så är det verkligen. Det är jättesvårt att vara glad och lättsam när man mår som vi kan göra ibland, men det låter jättebra och sunt att du tillåter dig att vara arg och ledsen när du vill må så, för man gör inte sig själv eller folket runt omkring sig någon tjänst när man försöker trycka undan det måendet.
Men gud så fin du är <3 Blir helt tårögd.. Är så glad att jag kan vara till hjälp på något litet sätt! Hoppas du får mår bättre nu och att det fina vårvädret som är på gång kan skänka oss styrka och glädje :) Åh, den 24e maj säger vi "Ja" till varandra, känns så obeskrivligt fantastiskt :)!! Stor kram <3
Emmas fibromyalgi

2014-03-05 @ 12:28:39
URL: http://www.mia-majsan.blogspot.com
Postat av: Yasmin

Åh gott att du fått med dig pannkakor:)

ja, det är inte så bekvämt att sitta och plugga i timmar. Så väldigt bra om du hittat någon position som funkar just nu:)
Vad är det du pluggar?

Nu har jag vilat, duschat och snyggat till mig lite så ska hälsa på sara (från instagram) och passa på och sova över när hennes kille inte är hemma över natten ;)

Hoppas du får en mysig kväll! kram


Svar: Ja, hennes pannkakor är så otroligt goda! :) Precis som min älskade mormors :)
Näe, det är det svåra med det hela, kroppen bara sviker en. Men då får man hitta det bästa stället att sitta på så man underlättar det :) Jag pluggar både Historia och Bokhistoria på Lunds universitet, dock distans :)

Men åh, ni såg ut att ha det så himla mysigt! Får jag fråga vart ni bor någonstans? :)

Hoppas du får en mysig dag! Kram
Emmas fibromyalgi

2014-03-05 @ 16:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0