Piff, underbart väder och rådfrågning.

innan vi skulle iväg till svärisarna igår
 
Sicket underbart väder det var igår! Halleluja säger jag bara. Så fint att jag kunde inviga något utav min favorit klädsel på våren, en tjocktröja och en väst över som jacka. Så skönt helt enkelt. 
 
Vi hade en jättemysig helg jag och Bobbo, trots mitt mående och gårdagen var så mysig så. Vi åt en jättegod lasange hemma hos Siv och Tommy (som jag har rester från som väntar i kylen, kan knappt vänta!) och vi fixade med lite saker där också. Kära Siv ska sy kuddfodral till oss av en gammal gardin jag hade förut, är så spänd på resultatet! och så fick vi med oss lite böcker som vi ska lägga upp på Tradera + att jag fick flera fina böcker av Siv också som jag längtar efter att sätta tänderna i. Jag har aldrig läst Nora Roberts men jag fick två av hennes böcker igår och nu sitter jag och tittar på Bokbörsen efter de andra två som hör ihop med dessa. De handlar om bröllop, så ja, ni kan ju tänka er om jag vill börja läsa nu?
 
Annars så gick jag upp väldigt tidigt idag, bara för att plugga och bli klar med en uppgift. Jag trodde inte det skulle gå till en början för mina ögon vägrade samarbeta med mig. Jag skrev på skämt till mamma att jag skulle leta efter tändstickor som jag kunde sätta i ögonen så de inte skulle klappa igen, men då frågade hon om jag inte hade klister så jag kunde limma upp ögonlocken. Som tur var behövde jag inte anamma någon utav våra två helt briljanta idéer utan jag klarade mig med lite äppelbitar med kanel på vid sidan om. Nu har jag precis tvättat rent balkongen och ska dammsuga den sen och göra fint. Har en idé i huvudet hur det ska se ut, så jag hoppas verkligen det funkar. Jag är väldigt sugen på att hitta nya balkongmöbler. De Tonny hade nu när vi träffades är jättefina men jag skulle gärna vilja ha någonting som har hög rygg, lite mer komfort helt enkelt. Jag var väldigt förvånad när jag kom hit första gången för han har verkligen ett sinne för möblemang och färger, allting matchade i färg och det var fina detaljer överallt. Och nu kommer jag och förstör ;) haha. Men han har ingenting emot det, han tycker bara det är kul och mysigt. Dock är jag väldigt mån om att rådfråga honom innan jag ändrar på saker, det är jätteviktigt tycker jag. Nehepp, nu kan jag inte sitta här längre. Får se om det blir soffan eller om jag fortsätter piffa. Vi hörs sen, kram på er ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0