hemskt mående och ev. fixering

Hej på er! Har inte orkat skriva på sistonde då jag mått rent förjävligt, rent ut sagt. Fibron har varit hemsk och ja, som ni ser, så blir jag bara större och större, vilket gör det tuffare för fibron att orka och hänga med. Det har hänt mycket med busen sedan sist och jag tror faktiskt att han har fixerat sig eller är på god väg :) Wiho! Sist vi var hos bm så sa hon att han låg förberedd, med huvudet neråt, men nu har jag haft väldigt ont i bäckenet, ländryggen och i ljumskarna och även känt hur han rört med huvudet väldigt långt ner. Magen har även skiftat form från stund till stund, ena stunden har den sett ut som ovan och andra stunden så har den varit nedsjunken, typ som han "gungar" upp och ner när han borrar ner sig. Vi ska till bm på onsdag, ska bli jättespännande att höra vad hon säger då. 
 
Natten har varit allt annat är härlig. Jag har haft brutalt ont i bäckenet och hela det partiet, magen har varit stenhård(!) och jag har knappt kunnat röra mig samt att Tonny har haft feber och mått dåligt han också. Fick iallafall några timmars sömn här på tidiga morgonen. Men nu ska jag gå och göra lite te och sedan sätta mig och plugga. Ta hand om er ♥
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Moa

Usch, jag lider verkligen med dig, Emma. Hoppas att detta bara är en dålig period och att du får det lite lättare på slutet. Kämpa. <3

Svar: Åh, tack så jättemycket Moa! <3 Ja, det hoppas jag innerligt med <3
Emmas fibromyalgi

2014-09-08 @ 08:56:50
URL: http://themoie.blogg.se
Postat av: Monika

Väntar på att klockan ska bli 14, då är det dags för ultraljud. Ska göra kub testet idag, är nervös. Trots att jag bara är i vecka 14 är smärtan i ländryggen så jobbig. Att inte sova är fruktansvärt. Jag väntar fortfarande på att känna bebisen. Är orolig att bli tillbaka flyttad idag, vill inte göra om den senaste veckan igen. Lycka till med pluggandet och hoppas du inte kommer få ondare nu den sista tiden.

Kram
Monika

Svar: Åh så spännande! Hur gick det? Vad är det för en liten krabat där inne? :) Tack så jättemycket, och det hoppas jag för din skull också att du får må bättre snart!
Kram
Emmas fibromyalgi

2014-09-08 @ 10:53:51
Postat av: Tess

Jobbigt:( det är ju tungt nog att vara gravid ju. Ja hoppas du slipper bli förkyld iallafall (vi har tänkt komma bortom er och hälsa på, men vi har varit/är så förkylda här, sen flera veckor tillbaka:(
Hoppas det blir bättre med er !
Kram Teresia

Svar: Ja det är ju det :( Ja fy ja, det får vi hoppas, det hade ju varit "pricken över iet" och det klarar jag nog inte riktigt av just nu.. Börjar äntligen må lite bättre i fibron, så nu måste jag försöka underhålla och må så bra jag kan inför förlossningen :) Åh, så himla typiskt :(!! Hoppas ni kryar på er snart så vi kan träffas!Kram till er alla
Emmas fibromyalgi

2014-09-09 @ 08:00:29
Postat av: Monika

Hej!

Allt så jättebra ut! Krabaten verkar ha en karriär inom kampsport, sparkar och slag hejvilt. Tyvärr blev det som jag trodde en vecka tillbaka. Går idag in i vecka 14 igen, jobbigt. Ska tillbaka i slutet av oktober för nytt ul, då kanske vi även ser om det blir en tredje flicka eller en pojke som storasystrarna sen ska ta under sitt beskydd mot kommande flickvänner.

Kram
Monika

2014-09-11 @ 09:41:44
Postat av: Daniella

Hejsan!

Usch vad jag känner igen mig i ditt inlägg. Här ligger jag klarvaken av smärta i hela vänstersidan, det är så man blir helt tokig. Smörjde nyss med lite ice power liniment och tog 2 panodil, så får hoppas att man kan sova någon timme till haha. Att vara gravid och ha fibromyalgi är ingen dans på rosor direkt. Jag är 29 år kommer från Helsingborg (bor i Åstorp) med min sambo och våra 2 hundar. Vi väntar vårt första barn nu :-) har bf den 4 november. Verkar som att vi ligger ungefär i samma fas du och jag i graviditeten:-)? Vad har du för bf?

/Daniella

2014-09-22 @ 03:39:08
Postat av: Daniella

Hejsan!

Usch vad jag känner igen mig i ditt inlägg. Här ligger jag klarvaken av smärta i hela vänstersidan, det är så man blir helt tokig. Smörjde nyss med lite ice power liniment och tog 2 panodil, så får hoppas att man kan sova någon timme till haha. Att vara gravid och ha fibromyalgi är ingen dans på rosor direkt. Jag är 29 år kommer från Helsingborg (bor i Åstorp) med min sambo och våra 2 hundar. Vi väntar vårt första barn nu :-) har bf den 4 november. Verkar som att vi ligger ungefär i samma fas du och jag i graviditeten:-)? Vad har du för bf?

/Daniella

2014-09-22 @ 03:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0