smärtrehab och "domen"

Min mysiga lilla skrivhörna just nu
 
God morgon på er. Gårdagen gick bra men nog är jag trött och omtumlad just nu. Det som var mest omtumlande igår var när jag satt med läkaren och hon gick igenom mina journaler. Det första hon hittade var från 2000, då var jag bara åtta år och då var det första gången jag tog upp att jag hade ont i kroppen. Detta har jag inget minne av alls, och kunde inte i min livligaste fantasi tänka att jag hade det redan då, men, det sätter många pusselbitar på plats. Då stod det tydligen: "Klagar på ont i armar och ben, även beröringsöm". Och sedan var det några sidor vi gick igenom och det var mycket jag hade glömt bort men som kom upp till ytan och som jag kommer ihåg nu när jag fick det berättat för mig. Det har varit mycket rännande till röntgen och andra läkare genom åren, pga oförklarlig smärta och annat.
 
Det var ingen tvivel om fibromyalgin, men jag fick även prognosen "utmattning"... Det var inte helt oväntat men ändå inte väntat. Jag vet ju att jag mår oerhört dåligt och jag har märkt framförallt de senaste två veckorna att jag inte är som jag brukar, Däremot var det skönt att höra från professionella att jag faktiskt är så dålig som jag känner mig, att jag inte hittar på eller ja, sänker mig själv till en måendenivå där jag inte hör hemma, eller vad man ska säga. Så nu har jag fått många ordinationer om hur jag ska bete mig och vad jag ska göra, och det handlar ju självklart mycket om att vila, ta det lugnt, lära mig avspänning och så vidare. Sen i November ska jag dit igen på uppstart inför kommande smärtrehabilitering i Januari.
 
Vi hörs sen vänner, det är fortfarande mycket för mig att ta in och bearbeta ♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Paps

Hej, skrutt <3
Skönt att Du fick lite svar på många av Dina frågor, även så för mams och mig.Nu tror jag vi förstår många av de saker som hände, bla när Du var inom idrotten...

Kram paps

2015-04-16 @ 09:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0