Tufft, tuffare, tuffast.

kvällsmys häromkvällen
 
God förmiddag på er! Hur är allt med er?
Jag hade en riktigt tuff kväll igår. Jag känner att jag kämpar alldeles för mycket om dagarna, håller humöret uppe så gott jag kan och går omkring och låtsas som att jag mår bra, att jag inte har ont... Och den smällen fick jag igår. Jag var ute och gick på eftermiddagen i 30 minuter och det var knappt jag orkade gå hem, benen var som bly och jag var yr. Det var egentligen en ordination av läkarna att jag skulle göra det varje dag men jag känner att jag är så dålig nu att jag inte klarar av det, inte än. Så min tanke är att sitta ute på baksidan varje dag istället, så jag får frisk luft och se lite grönska ändå, tills jag mår så bra att jag klarar promenaderna utan att må sämre efteråt. Tror det blir bra.
 
Jag måste verkligen bli bättre på att vila. Jag har alltid haft svårt för det, men nu måste jag verkligen jobba på det. Jag måste tillåta mig själv att ligga i soffan och kolla på tv/serie/film, för det är det enda som kan göra mig bättre nu. Eller när det är bra väder, sitta ute som sagt. Jag måste verkligen göra det här nu, för min skull och för min familjsskull. Jag har fått sova mer de senaste tre morgnarna och jag har även gått och lagt mig mycket tidigare nu i fyra dagar och jag känner att det hjälper, då jag har svårare för att somna på kvällarna och när jag vaknar så har jag svårt att somna om, alltså att jag inte är så bedövande trött, MEN, detta gör att jag får mer ont i kroppen och jag är fortfarande utmattad och trött. Svårt att förklara men ni som har fibro själva vet vad jag menar. Jag hoppas bara att det vänder snart.. Jag visste att jag skulle bli sämre när jag väl började slappna av och ta hand om mig själv, men det är likförbannat tufft och jobbigt och framförallt psykiskt påfrestande. Igår hade jag världens dipp, men jag hoppas att det var den "berömda" tuffa "tredje-dagen". Det ser ut som att det kommer vara fint väder idag så jag hoppas kunna sitta ute en del idag, det hade varit så himla skönt. Kram på er ♥
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Åh vad roligt att du har börjat blogga igen. Jag har ju saknat att läsa.
Känner helt igen mig i problemet att vila. Att det ska vara så svårt att förstå att man måste vila för att orka med en hel dag.
Men jag tycker det är jätte bra att du börjar med att sitta ute så du får lite luft och D vitamin och sen börja med promenaderna. Kram

2015-04-17 @ 10:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0