121024 - Kanelsnurror

/Två instagrambilder från gårdagen/
 
Jag älskar verkligen min rostfärgade halsduk och mössa som jag äntligen får klä mig i. De är så mysiga och gosiga att sätta på sig, mysmys. Imorse på min och mammas morgonpromenad så var mina ben verkligen som bly. Nu känns de väl lite bättre men alltså jag kan bli tokig på den känslan, man kan ju knappt ta sig framåt känns det som. Men, huvudsaken är att det är bättre nu iallafall. Nu på morgonen så åt jag och pappa frukost på jobbet sedan hade vi ett kort möte. Efter jobbet så hoppas jag att jag får hämta ut min Kitchen Aid, dock kommer jag inte kunna packa upp den för ens vi flyttat men bara känslan att få hämta ut den alltså, det är lycka det. Jag är sugen på att baka kanelbullar, jag vill lära mig att göra snurror. Igår tittade jag lite på youtube på det, blandannat den här videon:
 
 
I början ser det jättekomplicerat ut men ju mer man tittar ju lättare hänger man med. Och slutresultatet blir ju så elegant. Vill göra dessa och frysa in och sedan ha till fika på flyttdagen. Det är nog uppskattat bland våra egenanställdaflyttgubbar och gummor :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0