Att visualisera och drömma

 
Att baka just nu är som terapi för mig, vilket jag skrev igår. Att få vara kreativ och skapa är verkligen någonting som jag tycker är roligt, först var det smycken, sen gav jag mig på att dekorera kaffe, och nu cupcakes. Jag älskar ju inredning och bara längtar till vi flyttar till nytt så jag får sätta tänderna i det. Att visualisera är någonting jag gör jämt och ständigt, jag har alltid en bild i huvudet av någonting, det kan vara hur jag vill ha mina naglar, hur jag vill att saker ska stå i köket, hur jag ska dekorera kakor eller mitt arbetsrum. Så ja, visuell är jag iallafall. Igår fick jag en beställning från en kollega till mamma som inte hunnit fira sin födelsedag på jobbet, hon vill ha dessa cupcakes som är ovan (den som står längst bort fick inte tillräckligt med frosting för den tog slut, därför den ser så tråkig ut) och jag bara tänker och tänker på hur jag ska förbättra de jag gjorde i fredags. Jag har lite tankar, jag hoppas bara att det blir gott och fint att se på, det är ju trots allt andra gången jag gör dem då bara, men jag tänker mig lite mer innehåll än vad dessa hade och tillägga lite mer dekoration. Igår köpte jag tidningen "Hembakat" och satt igår och lusläste från pärm till pärm. Det jag gillade extra mycket var alla annonser och reklam i slutet på olika sidor på nätet som säljer tillbehör till bakning och matlagning. Har redan spanat in de flesta av sidorna och hjälp vad mycket olika saker det finns, blir alldeles knorllig i huvudet. Om jag inte hade haft fibro hade jag nog velat bli konditor. Jag kanske åtmindstonde kan gå på en liten kurs.. Det skulle vara nått!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0