Back on track - även med läsandet

 
Nu är jag äntligen på jobbet efter 3 dagar hemma. Mår bättre men hostan vill inte riktigt ge med sig, men huvudsak att jag är tillräckligt pigg och alert för att vara på plats. Imorse blev det så att jag åt frukost på jobbet och under tiden jag åt så läste jag ut Musselstranden och alltså, ja, jag rekommenderar den så otroligt mycket. Hermansson skriver på ett väldigt enkelt men fängslande sätt och det imponerar på mig, att man kan fängsla sina läsare men så enkelt språk. Som jag sa tidigare så går den inte att få tag på i vanliga bokhandlar då den inte trycks längre (vilket är jättetråkigt) så man kan enbart hitta den på antikvariat för böcker eller just på Bokbörsen. Gick precis in och tittade och det finns flera stycken där nu, rekommenderar er varmt att beställa den. Ni kommer inte ångra er!
 
Jag har de senaste åren blivit en liten bokmal, har i och för sig alltid läst dock men inte samma mängder som nu. När jag var liten så läste jag högt ur mina bamsetidningar på kvällen för mina gosedjur och jag har slukat varenda Eva och Adam bok som gavs ut men för 2 år sedan när jag var hemma och hade studieuppehåll så läste jag ut alla Kajsa Ingemarssons böcker på lite mindre än 2 månader (dem rekommenderar jag också riktigt varmt) och jag gjorde ingenting annat än att tänka på den boken jag läste just då. Men nu under sommaren så har jag inte haft det där suget riktigt, jag har inte tänkt på boken jag läst och jag har inte känt den här: "åh jag måste sätta mig och fortsätta läsa"-känslan. Men med Musselstranden så har jag nu fått tillbaka den känslan, så himla skönt! Nu är det Läckbergs böcker som står på tur.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0