Cause' we've bought our first apartment + 121019

 
Nu är dem äntligen mina! Jag tog en dusch imorse och sminkade mig, klädde på mig någonting fint och skönt och tog en långsam promenad till centrum, jag tänkte att jag behövde muntra upp mig med någonting och sedan är jag en person som inte kan släppa saker som jag tänker på och vet att jag måste göra för ens jag gjort det. Jag visste att mina lilla smärta jag hade i kroppen då när jag gick dit för mina ärenden inte skulle bli bättre utav det men jag tar då och tänker att det var för en god sak och vetskapen att en bok och en kopp kaffe väntar hemma gör det då mycket lättare och roligare och smärtan kan tänkas bort för ett tag. Jag utförde mina små ärenden jag hade och hämtade ut mitt efterlängtade paket som innehöll de 2 underbara böcker. "A piece of cake" har jag velat ha så himla länge, säkert 2 år, men ja, priset har skrämt bort mig i dessa 2 år och jag har tänkt att jag helt enkelt får ta det i ett skede då jag har dem hundralapparna över, och det hade jag denna månad så då unnade jag mig den! Jag hade till och med någon peng över till LCHF-boken också. När jag kom hem så åt jag lunch och packade upp det jag kommit hem med och sedan satte jag mig och bara lusläste "A piece of cake" och har nu även läst igenom LCHF-boken och jag är så inspirerad och det ska bli riktigt spännande att baka från lchf-boken. Vi ska storhandla i morgon så då åker nog lite mandelmjöl etc med i vagnen och sedan i kassen hem för att prova. Min dag har varit väldigt mysig, jag har tagit det lugnt på mitt sätt och eftermiddagen har nu spenderats i soffan med diverse böcker och kaffe med filt över benen. Nu är några ljus tända och nu väntar jag bara på att min prins ska komma hem så vi kan ha lite fredagsgos han och jag. För oss blir det en lugnkväll med god middag, tända ljus, X-factor och chokladnötkakorna, en kopp blåbärste kommer nog slinka ner också. Imorgon ska vi som sagt storhandla så då kommer det nog inte bli någon uppdatering för ens lite senare eller eventuellt om jag går upp innan Erik och skriver lite, sedan är det fotbollstittande och på kvällen Halv 8 hos Therese. På söndag ska jag baka (vad säger jag inte än) och sedan är det fika med våra föräldrar. Det är nämligen så att vi har köpt lägenhet(!) och vi ska gå igenom allting då på söndag. Vi skrev på pappren i tisdagskväll och ja, ni förstår nog hur överlyckliga vi är. Det var nog dock inte för ens igår som vi verkligen insåg vad vi gjort. Vi har köpt vår första gemensamma lägenhet tillsammans, det mina vänner, är helt helt galet. Någonting som är än mer galet är att vi flyttar om enbart 6 veckor. Det ni.
 
Ha en jättetrevlig fredagkväll nu där ute, gör någonting mysigt och glöm inte att berätta för era nära att ni älskar dem! ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cecilia Dahl

GRATTIS till lägenheten!
Hoppas du blir frisk av lycka;)))
Kram från mig...

2012-10-19 @ 17:53:34
Postat av: Moa

Stort grattis till lägenheten, Emse :) <3

Svar: Åh, tack så jättemycket Moie! Det känns rätt overkligt om vi säger så ^^ <3
Emmas fibromyalgi

2012-10-20 @ 19:03:31
URL: http://themoie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0