Grattis på 83 årsdagen, älskade farfar <3

 
Idag så fyller min älskade farfar 83 år i sin himmel. Jag visade precis den här bilden för min kollega Eva som har jobbat med farfar (jag jobbar ju hos min pappa som tog över företaget efter farfar) ända sedan företaget startade (vilket är 45 år sedan) och då berättade hon att farfar ofta sov, vilket jag också vet om eftersom det ofta var så att även jag slumrade till bredvid farfar när jag var hos dem, men hon sa även att han kunde nicka till för 5-10 minuter på jobbet ibland och då sa jag att det kanske var därför det gick så bra för dem, eftersom han fick vila en kort stund så fick han mer energi att sedan fortsätta. Den här bilden är tagen hemma hos oss dock, och jag kom på nu att det var väldigt sällan som jag kunde somna bredvid någon som skulle vila. Exempelvis så kunde jag inte ligga still i soffan med pappa om kvällarna eller på helger när pappa ville kolla tv och gosa, jag låg där i någon minut sen ville jag göra någonting, men farfar verkar ha haft någon inverkan på detta och lyckades få mig att ligga kvar och vila lite. Det var sällsynt det. Efter jobbet åker jag och pappa och tänder ett ljus vid familjegraven. I somras var det 3 år sedan han gick bort och jag saknar honom så. Jag hoppas innerligt att han tycker jag gör ett bra jobb, jag önskar att jag kunde ha fått jobba med honom här, det hade varit häftigt. Grattis min älskade farfar på din 83 årsdag, jag hoppas du har ett mysigt firande där uppe, för det hade jag minsann ordnat här nere åt dig ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0