värmerekord, målning och kålpudding

 
Jisses i min lilla låda så varmt det var igår! Vi chippade (stavning?) efter andan till slut kändes det som. Värmerekordet slogs ju bara någon mil härifrån igår (I Ängelholm) och varje liten vindpust njöt vi så utav kan jag säga. Men, vi hade det jättetrevligt och mysigt ändå, som alltid. Jag målade insidan utav räcket och det var så härligt att få vara kreativ igen, som jag sa till Siv så är det något harmoniskt med att se penseln svepa över träet och den tystnaden som är här är också helt oslagbar. När solen tittat fram och värmen blev för tryckande på framsidan så satt vi och pratade i skuggan och drack kaffe tills det var dags för middag och vilken middag! Sådana barndomsminnen som flög upp i huvudet på mig när Siv dukade fram kålpudding. Kålpudding var någonting som vi fick utav mormor när hon stått och gjort storkok, det och kalopps fick vi i burkar hem. Sedan har jag sagt att jag själv ska göra kålpudding, just för att det är så gott, men det har inte blivit av och det var så längesedan som jag åt det men igår(!) fick jag äntligen avnjuta den goda blandningen utav köttfärs, kål, kokt potatis och lingonsylt... namnamnam! Tack kära svärmor för den trippen till min underbara barndom ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0