NJB - MM

 
Fick lite panik när jag tog de här bilderna då kameran visade sin sämsta sida, alltså att batteriet var sekunder från att ta slut. Men, jag fick till dessa iallafall och det är ju bättre än ingenting.
 
Jag tror inte att det är så många som vet om att jag gillar Marilyn Monroe? Eller Norma Jeane Baker som hon hette innan hon fick sitt artistnamn. Igår när jag gick förbi en butik i centrum så såg jag den här tavlan, jag har alltid velat ha en tavla med henne men inte haft råd då de kostar en del och jag har väl inte känt att det har varit rätt. Men igår, då såg jag den här och slog till! Dessutom var det halva priset på den, så det kan ju vara därför som jag bestämde mig så snabbt. Så nu väntar jag på att kunna hänga upp den, det här med betongväggar är ju inte det roligaste att hänga upp saker på, men skam den som ger sig.
 
Jag får förklara min fascination för Monroe en annan dag, just nu så sitter jag och funderar på om jag ska vandra ner till centrum för att kolla jeans eller om jag ska stanna hemma och bläddra i mina fantastiska böcker om Monroe och bli sugen på att göra en sminkning á la Marilyn. Det blev ändrade planer med Tessi så det blir ingen fika.. Hm, svåra beslut alltså.
 
 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Åh jag har haft en Marilyn Monroe period också, då jag slukade böcker om henne och köpte massa dvd-filmer och massa andra Marilyn-grejer.
En av mina absoluta favoritfilmer med henne var "Some like it hot", så underbar svartvit komedi med henne & Tony Curtis och Jack Lemmon:)), den kunde jag se hur många gånger som helst. Den brukade alltid muntra upp mig. Speciellt slutet. Ha det bra //Rebecca

Svar: Åh :)! Jaa, jag vill också se filmerna med henne.. Vart hittade du dom någonstans? :D
Emmas fibromyalgi

2013-02-27 @ 22:10:52
URL: http://https://twitter.com/RebeccaH101
Postat av: Rebecca

Kommer inte ihåg men har sett flera Marilyn-boxar på CDon.se och Discshop.se, finns även en engelsk sajt som heter Play.com (engelsk sajt) som har en hel del dvd-filmer med henne. =)

2013-03-01 @ 21:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0