Ord om papsen på farsdag men alla dagar där emellan då?

 
Jag är äntligen klar med uppsatsen, eller ja, det var jag för några timmar sedan men har tagit lite tid till att pusta ut innan jag slängde mig på ett inlägg om det. Idag är det ju som alla vet Fars dag och då passar jag på att slänga upp två favoritbilder från senaste Stockholmsvistelsen. Dessa är tagna på Amaranten när vi åt en helt underbar middag. Idag när jag vaknade så skickade jag iväg ett sms till pappa där jag grattade honom på farsdag och att vi skulle ringas sedan, när vi sedan pratade så var jag rätt så uppgiven kring uppsatsen och allmänt nere av fibron och så vidare. Då när jag sa att jag har uppsats att skriva så frågade han om det var i historian, och så sa han: "Men det tycker du ju är roligt?", det är oftast så när jag är uppgiven och nämner sådant som jag är lite trött på eller ledsen över, då rycker han alltid upp mig på så sätt. Vi är väldigt, väldigt lika jag och pappa i väldigt mycket och någonting vi delar är just historiaintresset. Pappa har ställt upp oerhört mycket för mig men framförallt när det kom till min badminton, då tränade vi i princip non-stop och det var verkligen tack vare det som gjorde att jag blev så duktig som jag blev. Vi har haft våra duster där på planen, när min koncentration tagit sig en törn eller när tonårshumöret gick överstyr, men det är också efter dom dusterna som vi körde extra hårt och gjorde extra repetitioner. Pappa har en väldigt stark karisma och har en oerhörd förmåga att ta över ett rum med den, precis som farfar hade. Jag ser väldigt mycket farfar i pappa och det är häftigt, båda är lika karismatiska och omtyckta av personer runt omkring dom. 
 
En sådanhär dag så saknar jag ju familjen extra mycket då vi alltid ser till att fira den personen som står i centrum den dagen med fika och presenter och det känns ju väldigt ledsamt att inte få räcka över en present personligen. Men då tänker jag också på dom som inte har en far att fira och då fylls jag av en sorg och tänker att sådana här kommersiella hippodagar ska man inte lägga allt för mycket vikt vid, utan visa de man älskar att man gör just det varje dag istället. Sen är det självklart jättefint att det finns farsdag och morsdag, men alla dagar där emellan då? De är minst lika viktiga, om inte viktigare, att visa sin kärlek på ♥
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Teresia

Så fint skrivet ! Ja vilken lycka att få känna så där ! Nog tyvärr inte alltför många som har det så.. Ja själv är jag minst sagt kluven inför farsdag av många skäl..men glädjes verkligen med dem som har en far att fira !

Svar: Åh tack så jättemycket Teresia :)! Ja det är självklart väldigt härligt, men som sagt så är även jag kluven inför sådana dagar, just för jag vet att det finns dom som inte kan eller ens vill fira. Det är väldigt fint av dig att ändå kunna glädjas åt dom som har en far att fira!! <3 Kram
Emmas fibromyalgi

2013-11-11 @ 08:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0