Slående likhet och v-rums renovering

 
Tycker nästan jag och farmor var skrämmande lika när vi var små, vi är dock väldigt väldigt lika nu med, men ja, på dessa bilder så är det rätt så slående. Iallafall, vid ett-tiden idag så fick jag hem en sjuk karl, svullen hals och feber... Inte riktigt vad någon av oss hade räknat med med tanke på att vi var sjuka för typ två veckor sedan? Tycker iallafall synd om honom med tanke på träning, borta från jobb etc. Jag känner mig inte heller jättekaxig om jag ska vara ärlig, får se om jag lyckas hålla mig ifrån det men med tanke på en fibropersons immunförsvar så ska man ju inte hålla hoppet uppe ;) Jaja. I övrigt så har jag haft en liten dipp idag, plugget är så sinnessjukt krävande just nu så jag får fnatt. Men som jag sagt till både mamma och pappa så kommer jag ju klara det, frågan är bara hur vägen dit ser ut. Tror nog mer att allting bara är väldigt överväldigande just nu, en blandning av positivstress (som ibland dippar över till negativstress), kärlek och lycka. En sådandär känsla som jag aldrig haft förut och som jag inte lyckats identifiera än. Men snart så kommer jag nog på fötter ordentligt igen. Idag har vi iallafall beställt en ny tv. Ja ni hörde rätt! Projektorn och duken ska säljas och in kommer en vanlig hederlig "tävä", ska bli riktigt gött att inte sitta i morgonsoffan varje morgon, som det nu känns som att jag gör om morgnarna när jag tittar på Nyhetsmorgon. Vi håller som sagt på att rumstera om i vardagsrummet. En ny soffa och schäslong har tillkommit, det ska bli vita väggar, nya fräscha vita gardiner, bokhylla och vitrinskåp (ett lite senare projekt dock tror jag), tvbänken ska målas vit och en ny tv ska upp. Känns så himla skönt. Frågan är bara när vi ska orka med det, nu när Tonny blev dålig... Men, allting löser sig. Det är mitt nya mantra för denna vinter vill jag lova. Hoppas ni får en mysig fredagskväll, jag ska iallafall sitta framför tvn och äta glass. Tjing! ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0