året 2012 - det finns inget ont som...

/Våra älskade som är i himlen nu var också med och firade jul, med egen gran och allt!/
 
Om jag ska vara ärlig så har jag knappt tänkt på att det börjar ett nytt år om lite mer än 12 timmar. Det har varit så fullt upp den senaste tiden så ett nytt år har känts väldigt långt borta, men det är ju verkligen inte så! Det är inte för ens igårkväll som jag började tänka på innebörden, herregud vi går in i 2013 snart. Det känns så "framtidigt" om ni förstår vad jag menar. Men det är ju så, vi går in i 2013 och 2012 lägger vi bakom oss. Herregud vad tog året vägen? Jaja, 2012 har inneburit mycket för mig och för oss, jag tog äntligen studenten, äntligen efter allt slit, jag gick en baristautbildning, jag fick underbara vänner, jag fick veta att jag har en kronisk sjukdom som jag försöker lära mig att leva med och som jag nu skriver om, min underbara mamma fyllde 50 år som vi firade med buller och bång, jag fyllde 20, jag och Erik förlovade oss, vi flyttade från ettan och in i vår första gemensamma lägenhet som vi nu börjar få i ordning... Ja det har hänt så mycket det här året och det är massvis som jag skulle kunna nämna men då skulle jag få sitta här ett långt tag. Och att välja en favorithändelse är svår för det är så fyllt med kärlek i alla, ja till och med diagnostiseringen, just för att jag genom den fått lära känna min mormor ännu mer, då jag och mamma börjat prata än mer om henne.. Det finns inget ont som inte för något gott med sig. Eller hur?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0