första advent tvåtusentolv



Glad och kärleksvarm första advent på er <3 Jag gick upp vid kvart över åtta imorse och satte mig i vårt julmysiga vardagsrum med en kopp te och njöt av snön som ligger på balkongen utanför. Jag har haft en mysig första advent och den kommer fortsätta så för jag och Erik ska nämligen inviga vårt fina glöggset senare med lite lussebullar till. Nu har jag landat i soffan med en kopp kaffe och lite jultidningar (som jag bläddrat sönder för längesedan egentligen) efter en långpromenad med mamma och Rocky, det är så himla fridfullt och mysigt att gå i detta väder, det kommer bli många långpromenader för oss denna vinter. Ja, vi har även ätit första risgrynsgröten och tänt ljus hos våra älskade på kyrkogården. En urmysig första advent. Imorgon drar vardagen igång igen och nu är veckorna verkligen fullspäckade så för att kunna vara i nuet fram till jul måste jag börja planera varje dag. Ja, ni hör ju hur det låter, men det är det som är själva tjusningen. Jag kommer nog bara tacka mig själv för det i slutändan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0