mysfarbrorns bakgrund och ren lycka.

 
 
Jag har den senaste timmen suttit planterad i soffan med en tidning, en kopp te och nu sist datorn i knät och tittat på klippet med Ernst från Nyhetsmorgon som sändes imorse. Jag rekommenderar er att se det, jag har vetat om att han är av annat påbrå men att han bott i Sverige hela sitt liv men hans historia är väldigt intressant och jag måste säga att han är en väldigt spännande personlighet och ja, jag får någon speciell känsla av att se honom i rutan, han är väldigt genuin och rak på ett speciellt sätt. HÄR kan ni se det. Jag har de senaste dagarna tittat lite på gamla avsnitt av "Jul med Ernst" och han är ju en sann inspiratör.
 
Till dagen, jo, jag har ju suttit här i soffan någon timme nu som avkoppling från denna härliga dag. Vi fick det mesta gjort, dock hade vi fått lite fel instruktioner från killen på köksavdelningen på Ikea så vi fattas lite saker men det ordnar sig imorgon och i veckan. Men vi fick mycket annat gjort, golvet är lagt i klädkammaren, vi fick upp fönsterbrädor, rullgardin i sovrummet och jag och mamma var iväg och köpte gardinstänger, julgardiner och annat fint till lägenheten så vi fick även upp gardinstängerna idag. Det är så himla fint där nu och jag vill bara flytta in helt. Vi har sådan tur som får sådan fin hjälp av våra föräldrar! Som ett litet tack (vi ska ju hitta på någonting speciellt för dem senare såklart) så fick de jättefina och goda marmelader som vi köpte på Taxinge förra söndagen vilket de uppskattade. Imorgon så fortsätter vi ju såklart, då ska vi skruva ihop soffan, sängen och en hylla. Erik ska även tvätta lite utav sina kläder och rensa här hemma. Det är helt galet att vi flyttar på torsdag, jag förstår det inte. Det känns så förskräckligt nära men så fruktansvärt långt bort på samma gång. Nu är det verkligen till att vara på 110% hela veckan, för det finns att göra :) Men åh vad skoj det är. Nu idag när vi fick upp brädorna, stängerna och allting så ser det ju inte lika naket ut längre och då inföll det sig en känsla inom mig av ren och skär lycka och nu ser det verkligen ut som att vi ska flytta in när som helst. Så ofattbart ♥.
 
Nu ska jag kolla på "Jul med Ernst" och bara njuta utav allting, lyckan känns i magen och smilbanden bara rycker...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0