Mina nagellacksfavoriter - Steg för steg

 
På första bilden så är det mina två måsten jag använder vid lackning av naglarna. Först ett bra baslack (annars börjar nagellacket flaga efter någon dag och du får även missfärgade naglar) och sedan det underbara överlacket "Seche Vite" som är otroligt. Först applicerar jag alltså baslacket på rena och fina naglar och låter det inte torka helt utan när jag målat alla naglar med baslacket så väntar jag inte på att det ska torka utan direkt på med det lack du önskar, samma procedur där att du målar alla naglar och sedan på med ett till laget om det behövs/önskas, låt det alltså INTE torka helt. Var lätt på handen när du målar. När du lagt det antal lager du önskar så lägger du på ett tjocklager med Seche Vite på och efter 5 minuter så är det torrt och klart! Mitt favoritlack som är fint när man bara vill ha lite naturellt och inte någon särskild färg är detta från Mavala, nr 90 "Arosa". Detta kommer jag ha på mina tånaglar hela hösten/vintern och även nu när jag inte har något sug efter någon sprakig färg.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0